سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیر عامل مپنا خبر داد:

منفعت 300 میلیون دلاری توربین‌های بخار/ رتبه چهارم ایران در تولید توربین

علی‌آبادی گفت: تولید هر توربین بخار در کشور معادل 300 میلیون متر مکعب صرفه‌جویی در مصرف گاز طبیعی دارد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، عباس علی آبادی مدیر عامل مپنا در مراسم تحویل نخستین سری از توربین‌های بادی 2.5 مگاباتی گفت: ساخت و تحویل توربین‌های بادی  2.5 مگاواتی اتفاقی مهم در صنعت انرژی‌های تجدیدپذیر به حساب می‌آید که در نهایت نشان دهنده ظرفیت بالای کشور در این زمینه است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه کشور ما ظرفیت قابل توجهی در ساخت المان‌های مختلف صنعتی دارد گفت: پروژه‌های صنعتی کشور در صورت اقتصادی بودن و یا میزان اهمیت آن برای امور استراتژیک کشور برای ما الویت بندی می‌شود.

علی آبادی در ادامه افزود: امروز جمهوری اسلامی به چنان ظرفیتی رسیده که بنا بر اذعان مدیر عامل زیمنس مپنا در رتبه چهارم تولید توربین در دنیا قرار دارد و کشور ما علاوه بر صنعت توربین سازی در حوزه ساخت سد نیز جزو برترین‌های جهان است.

وی تصریح کرد: دولت با خلق پول مجازی می‌تواند محرکه لازم را برای رونق صنعت فراهم کند.

مدیر عامل مپنا در ادامه گفت: هر توربین بخار معادل 300 میلیون متر مکعب صرفه جویی در مصرف گاز طبیعی دارد که این میزان معادل 300 میلیون دلار منفعت است.

وی بیان داشت: کشور ما دومین عرضه کننده نیروگاه 25 مگاواتی پراکنده در زمان بحرانی که برای استفاده از آن به هیچ زیر ساختی احتیاج نداریم و ظرف مدت یک هفته این امر پایه گذاری و عملیاتی می‌شود.

علی آبادی در پایان خاطرنشان کرد: ساخت توربین 45 مگاواتی با آخرین فناوری ساخت کلاس E که جزو فناوری‌های جدید در ایران است به تازگی در این شرکت به بهره‌برداری رسید.

انتهای پیام/ 
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.