سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

یزد؛

فراهم شدن مقدمات صدور مجوز انتشار کتاب در یزد

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان از فراهم‌شدن مقدمات صدور مجوز انتشار کتاب در استان خبر داد و افزود: یزد موفق به دریافت این مجوز شده‌ که گام موثری برای حمایت از ناشران و مولفان است.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ علی غیاثی ندوشن با بیان این‌که استان 80 ناشر دارد،گفت: بیشترین تعداد ناشران استان با 66 انتشارات در شهرستان یزد قرار دارد و شهرستان‌های اشکذر، خاتم و بهاباد نیز هنوز انتشارات ندارند.

وی افزود: در سال گذشته 293‌عنوان کتاب و تا مردادماه امسال نیز 95‌عنوان کتاب در استان چاپ و منتشر شده که بیشترین موضوعات کتاب‌ها در حوزه ادبیات، علوم خاص، علوم علمی، فلسفه، کلیات و دین بوده است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان از جمله اقدامات صورت گرفته برای حمایت از نویسندگان و ناشران استان در سال‌ گذشته و امسال در استان را تخصیص 800 میلیون ریال اعتبار برای خرید تعدادی از کتاب‌های نویسندگان و ناشران یزدی اعلام کرد.

غیاثی گفت: کتاب‌هایی که از نظر محتوا و مخاطب، جایگاه خوبی دارند از طریق اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان به وزارت ارشاد ارسال و معرفی می‌شوند تا بعد از تایید در کمیته خرید کتاب در وزارتخانه، با خرید کتاب از نویسندگان و ناشران آنها حمایت شود.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان از تعهد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای خرید کتاب‌های ارزشمند شامل دیوان اشعار و یا کتاب‌های چاپ شده در حوزه تاریخ و فرهنگ که قبل از چاپ به تایید معاونت فرهنگی این وزارتخانه رسیده باشد خبر داد.


 انتهای پیام/گ


برچسب ها: صدور مجوز ، کتاب ، انتشار ، یزد
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.