سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون وزارت کار ، تعاون و رفاه اجتماعی مطرح کرد:

رابطین سلامت ، ساز و کاری موفق در عرصه مبارزه با مواد مخدر محسوب می‌شود

معاون وزارت کار ، تعاون و رفاه اجتماعی گفت: رابطین سلامت از تجربیات موفق سازمان بهزیستی به شمار می‌رود که پیرو آن از ظرفیت‌های بومی با رویکرد محله محوری بهره گیری می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان ،‌ احمد میدری معاون وزارت کار ، تعاون و رفاه اجتماعی، در حاشیه در همایش پیشگیری از اعتیاد که با حضور جمعی از مسئولان شهرستانی و کشوری در سالن شهید طحانی شهرستان ملارد برگزار شد، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ساختار اداری ما به شکلی است که امکان فعالیت‌های محلی را محدود می‌کند.

وی افزود: اغلب کشورهای توسعه یافته دنیا با رویکرد محله محوری و با تکیه بر توانمندی‌های منطقه ای اهداف و تدابیر پیش‌بینی شده خود را عملیاتی می‌کنند.

میدری گفت: شهرداری‌ها از کانون‌هایی به شمار می‌روند که بعنوان دولت محلی در قامت مدیریت شهر و ساماندهی امور مرتبط با مجموعه تحت مدیریتی خویش ایفای نقش می کنند.

معاون وزارت کار ، تعاون و رفاه اجتماعی افزود: تجربه رابطین سلامت در سازمان بهزیستی از نمونه طرح‌های موفق آمیزی است که می‌تواند به الگویی در همین راستا مبدل شود.

 وی گفت: در این طرح با جمع‌آوری اطلاعات خانوارها از ظرفیت درونی و برونی هر محله برای پیشبرد اهداف طراحی شده استفاده می‌شود و با توجه به اینکه هر ناحیه ، شهر، یا روستایی از ویژگی های خاص به خود برخوردار است، ضریب موفقیت‌ها در چنین سازوکاری افزایش می یابد.

میدری بیان کرد: نمی‌توان با یک نسخه واحد و یکپارچه برای اقصی نقاط کشور برنامه‌ریزی کرد و هر نقطه‌ای باید در چارچوب نیازسنجی و ظرفیت‌های موجود در آن مدیریت شود.

وی افزود: با بهره‌گیری از چنین الگو و راهبردی می‌توان در عرصه مقابله پیشگیری و درمان مواد مخدر به توفیقات شایسته‌ای دست یافت.

معاون وزارت کار ، تعاون و رفاه اجتماعی گفت:  این امر مستلزم همگرایی شهرداری، بسیج و دیگر ادارات ذیربط است تا با تکیه بر‌ آن اقدامات لازم در ابعاد گوناگون عملیاتی شود.

*فعالیت 5 هزار مرکز درمانی سرپایی در کشور

محسن روشن‌پژوه معاون پیشگیری از اعتیاد سازمان بهزیستی کشور گفت: بیش از 5 هزار مرکز درمانی در سطح کشور مشغول به ارائه خدمات به متقاضیان است که درکنار یک هزار و 200 مرکز اقامتی و 450 واحد کاهش آسیب برنامه طراحی شده در این حوزه را اجرایی می‌کند.

وی افزود: تقریبا تمامی آسیب‌های اجتماعی ریشه و علت مشترکی دارند و در واقع با یک برنامه‌ریزی اصولی می توان به توفیقات شایسته‌ای در این عرصه نایل شد.

روشن‌پژوه گفت: نشاط و رفاه 2 عنصر تاثیرگذار در پیشگیری از اعتیاد و دیگر آسیب های اجتماعی به شمار می روند و هر آنچه این دو مولفه تقویت شود دستاوردهای سازنده تری در حوزه مقابله با آسیب های اجتماعی حاصل می‌شود.

*نان عده‌‌ای از شیوع اعتیاد تامین می شود

سیاوش شهریوری مدیر کل اجتماعی و فرهنگی استانداری تهران در ادامه این مراسم با اشاره به لزوم رفع خلا‌های گفتمانی و مذهبی در جوانان اظهار کرد: مرجع فکری و مذهبی با تامین چنین گفتمان ‌هایی نقش برجسته و تاثیرگذاری در مقابله با این معضل ایفا می‌کنند.

وی افزود: توجه مضاعف به بهبود یافتگان از دیگر اصول حائز اهمیت در برگشت ناپذیری افراد به دام اعتیاد به شمار می‌رود.

شهریوری گفت: نان عده‌ای از شیوع اعتیاد تامین می شود و متاسفانه اقتصاد اعتیاد، مشروبات الکلی از مواردی است که باید مورد بررسی و واکاوی هر چه بیشتری قرار گیرند.

مدیر کل اجتماعی استانداری تهران افزود: مبارزه با پدیده شوم اعتیاد باید به صورت فراگیر اجرایی شود و به تعبیری درگیر شدن و سهیم شدن فرد فرد جامعه در مقابله با این معضل و پیشگیری از اعتیاد اصلی تعیین کننده به شمار می‌رود.

گفتنی است؛ پیش از برگزاری همایش مرکز سالمندان فریما با ظرفیت 120 نفر و با حضور جمعی از مسئولان کشوری، استانی و منطقه‌ای به صورت رسمی افتتاح شد.در این مرکز بخش قابل توجهی از امکانات رفاهی برای متقاضیان دریافت خدمات این چنینی فراهم شده است.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.