سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ضرورت اجرای موافقتنامه های امضاء شده میان ایران و بلاروس برای تحرک به همکاری های دو کشور

رییس گروه دوستی پارلمانی ایران و بلاروس خواستار اجرای تمامی موافقتنامه های امضاء شده میان دو کشور برای تحرک بخشیدن به همکاری های فیمابین شد.

به گزارش حوزه مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، علی کائیدی که در راس هیاتی از نمایندگان گروه دوستی پارلمانی ایران و بلاروس در این کشور بسر می برد روز شنبه با والنتین ریباکف معاون وزیر خارجه بلاروس دیدار و گفت وگو کرد.

کائیدی در ابتدای این دیدار با اشاره به مناسبات خوب دو کشور گفت: ظرفیت ها و توانمندی های فراوانی در ایران و بلاروس وجود دارد که می بایست از آن ها در جهت گسترش روابط دوستانه فیمابین در عرصه های مختلف و مورد علاقه بهره برد.

وی با تاکید بر اهمیت دیپلماسی پارلمانی در افزایش ارتباط میان کشورها افزود: گروه های دوستی پارلمانی در مجالس دو کشور برای توسعه همکاری ها در عرصه های مختلف تلاش می کنند.

رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و بلاروس ادامه داد: گسترش بی ثباتی و نا امنی در خاورمیانه و دیگر مناطق جهان تهدیدی برای صلح و امنیت است و همکاری میان کشورها گامی موثر برای بازگرداندن آرامش و امنیت در جهان است.

کائیدی در این دیدار بر لزوم اجرا شدن کلیه موافقتنامه های امضاء شده میان دو کشور به منظور تحرک بخشیدن به همکاری های فیمابین ایران و بلاروس تاکید کرد.

والنتین ریباکف نیز در این دیدار با اشاره به نقش و جایگاه مهم ایران در منطقه و جهان گفت: گسترش ارتباطات سیاسی، پارلمانی، اقتصادی و تجاری با ایران برای کشورش از اهمیت فراوانی برخوردار است.

وی با تقدیر از تلاش های گروه های دوستی پارلمانی ایران و بلاروس برای نزدیکی میان دو ملت ایران و بلاروس گفت: ارتباطات پارلمانی راه را برای توسعه همکاری ها در سایر بخش ها هموار می کند.

معاون وزیر خارجه بلاروس با اشاره به توافق ایران و 1+5 در موضوع هسته ای گفت: برداشته شدن تحریم های ناعادلانه آمریکا و برخی کشورهای غربی به افزایش مبادلات اقتصادی و تجاری ایران منجر می شود و بلاروس از روند رو به رشد مناسبات تجاری با ایران استقبال می کند.

وی همچنین خواستار توسعه همکاری های دو کشور در عرصه های مختلف شد.

انتهای پیام/
برچسب ها: ایران ، بلاروس ، مجلس ، تحرک ، ضرورت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.