سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نهاوندیان:

با پیروی از مکتب اسلام بر سر میز مذاکره نشستیم/مبنای عمل دولت اقتصاد مقاومتی است

رئیس دفتر رئیس جمهور گفت: دستاورد بزرگ مذاکرات اثبات حقانیت ملت ایران بود و اقتصاد مقاومتی با قدرت اجرا خواهد شد.

به گزارش خبرنگار سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد نهاوندیان رئیس دفتر رئیس جمهور در سخنرانی پیش از خطبه نماز جمعه‌با اشاره به تقارن هفته دولت با میلاد امام رضا (ع) گفت: این تقارن باعث برکت و همچنین درس‌ آموز بودن از مکتب امام رضا(ع)خواهد بود.
 
وی با اشاره به دو درس بزرگ مکتب رضوی گفت: یکی از این درس‌ها توجه به عقل و دیگری برهان منطقی و احتجاج عقلی با مخالفان است و این امام هیچ ابایی از مذاکره با مخالفان اسلام و ولایت در یک جمع منطقی نداشتند و شدیدترین حملات را تحمل می‌کردند اما با یک قوت منطقی و عقلی مخالفان را به اغنا در دین خدا می‌رساندند.
 
رئیس دفتر رئیس جمهور با اشاره به شیوه مکتب امام رضا(ع) با مخالفان گفت: این مکتب به ما می‌آموزد که با گفتگو حتی با مخالفان نه تنها نباید هراس داشت بلکه باید از گفتگو و مذاکره استقبال کرد و این فرصتی برای آشکار کردن حقانیت خویش است.
 
وی تصریح کرد: ما می‌بایست با تعاملی مبتنی بر التزام به اصول و گفتگویی هدف مند و با پافشاری بر ارزش‌ها به حقوق و منافع خود دست یابیم و در این دو سال روی کارآمدن‌ دولت یازدهم در عرصه تدبیر در صحنه بین‌المللی کارنامه درخشانی داشته است.
 
محمد نهاوندیان با اشاره به تعامل سازنده با همسایگان منطقه‌ای و همچنین دیگر کشورها گفت: در حالی که ذره‌ای از حقوق ملت نباید کوتاه آمد اما آمادگی حضور در مذاکرات جدی را اثبات کردیم و دستاورد این مذاکرات آن بود که صلح آمیز بودن برنامه هسته‌ای ایران در متن بر جام مورد قبول مخالفان ایران قرار گرفت و شورای امنیت سازمان ملل قبل از اجرای اقدامات برجام توسط ایران قطنامه‌های قبلی خود را با صدورقطنامه‌ای جدید لغو کرد.
 
وی اظهار داشت: آن چیزی که در این توافق به دست آمده است فقط حفظ دستاوردهای هسته‌ای  نبوده است و مطابق متن برجام‌ همکاری ایران در تجارت جهانی هسته‌ای حضور رسمی و قاعده مند خواهد داشت واین حضور مطابق نص صریح برجام مورد قبول دیگران قرار گرفت.
 
رئیس دفتر رئیس جمهور با اشاره به دستاورد بزرگ این توافق گفت: دستاورد بزرگتر هسته‌ای و حتی اقتصادی، دستاورد فرهنگی این ملت بوده است و آن شکست تبلیغات بر علیه ایران  و اعلام شکست آن همه هجمه‌های غرب در طی این سال‌ها بر علیه ایران بود و با این توافق معلوم شد ایران صلح طلب است.
 
وی در بخش دیگری از صحبت‌هایش با اشاره به تلاش‌های دولت با اتکا به انسجام ملی گفت: از این پس شرایط جدیدی در عرصه بین المللی خواهیم داشت و مبنای عمل اقتصادی پیش رو ادامه مسیر اقتصاد مقاومتی خواهد بود.
 
نهاوندیان با برشمردن‌ بندهای اقتصاد مقاومتی و کارهای پیش روی دولت گفت: تحریم ناپذیر شدن اقتصاد یکی از هدف‌های اقتصاد مقاومتی است و ایران می‌بایست مستقل در زمینه اقتصاد پیش رود و نباید واردات گرایانه‌ شود و می‌بایست اولویت جدی در زمینه منابع اقتصادی، ایجاد فرصت‌های شغلی شود..
 
وی در پایان با اشاره به مفهوم اقتصاد مقاومتی گفت: مفهوم اصلی اقتصاد مقاومتی  اقتصادی متکی بر دانش، عدالت بنیان، درون زا و برون گرا خواهد بود.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
منوچهر
۱۷:۱۵ ۰۶ شهريور ۱۳۹۴
سیاستهای اقتصادمقاومتی یک مدیریت جهادی است