سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ورود کالاهای مصرفی چالش‌ پیش روی دولت در دوران پساتحریم

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: افزایش استخراج نفت و ورود کالاهای مصرفی یکی از چالش‌های پیش روی دولت در دوران پساتحریم به شمار می‌آید.

محمدرضا پورابراهیمی داورانی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به چالش‌های پیش روی دولت در پساتحریم گفت: بعد از تحریم‌ها کشور دچار مشکلات ساختاری در اقتصاد خواهد بود که این امر ناشی از تحریم‌ها است و باید مسیر قبلی را به شکل دیگری ادامه دهیم.

وی در ادامه یکی از چالش‌های پیش روی دولت را افزایش استخراج نفت برشمرد و اظهار داشت: در سال گذشته شاهد کاهش استخراج نفت از 2.5 میلیون بشکه در روز به یک میلیون بشکه بودیم.

نماینده مردم کرمان در مجلس شورای اسلامی در ادامه افزود: چالش دیگر دولت پساتحریم، افزایش تولید نفت است، افزایش فروش نفت و سهم آن در بودجه کشور که قطعا با افزایش، خطری جدی برای ما محسوب می‌شود. این در حالی است که سهم نفت در بودجه جاری کشور کاهش 35 درصدی داشته، این امر با همکاری مجلس و دولت امکان‌پذیر بود.

پورابراهیمی داورانی افزایش منابع و درآمدها را از چالش‌های دیگر دولت دانست و افزود: با افزایش منابع از طریق آزادسازی منابع بلوکه شده نباید خرج امور جاری کشور شود و دولت باید در حوزه زیربنایی و صندوق توسعه ملی این منابع را مصرف کند.

وی با اشاره به افزایش جذب سرمایه‌گذاری خارجی تأکید کرد: اگر سرمایه‌گذاری‌های خارجی منجر به افزایش مصرف در کشور بشود قطعا اثرات مخربی را بر جای می‌گذارد و جلوگیری از ورود کالاهای مصرفی یک اقدام حیاتی به شمار می‌آید.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس استفاده بهینه از تکنولوژی نوین و سرمایه‌گذاری در این حوزه را مسلم برشمرد و تصریح کرد: ورود کالاهای سرمایه‌گذاری که منجر به صادرات مجدد از کشور شود نیاز امروزه ما است و دولت باید از تصدی‌گری در اقتصاد اجتناب کند.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.