سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قره سید رومیایی:

وزارت ورزش توان نظارت بر فدراسیون فوتبال را ندارد

عضو فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی گفت: وزیری که می خواهد قدرتمند باشد باید بر فدراسیون فوتبال تاثیر گذار باشد.

سید هادی قره سید رومیانی در گفتگو با خبرنگار حوزه فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، از وجود مشکلات اساسی بین فدراسیون فوتبال و وزارت ورزش و جوانان خبر داد و گفت: در نشست اخیر نمایندگان ملت با وزیر ورزش و مسئولان فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ به این نتیجه رسیده ایم که وزیر هیچ جوابی درباره وقایع رخ داده  در فوتبال ندارد که به نمایندگان بدهد و دلیل آن را هم نداشتن اختیار طبق قوانین موجود می داند در حالیکه وزیر ورزش باید از نمایندگان رای اعتماد بگیرد و آنها را برای وقایع رخ داده قانع کند. 
 
قره سید رومیانی همچنین گفت: وزیر ورزش برای رفع این مشکل از نمایندگان درخواست کمک کرده است و مدعی شده است  که دولت خود مایل است مجلس در این مورد خاص ورود کند و جلوی این اصطحکاک جدی در فوتبال را بگیرد تا سرنوشت یک وزیر بخاطر اشتباهات یک فدراسیون به خطر نیفتد. 
 
عضو کمیسیون فضای مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سوال اساسی این است  که فدراسیون های ورزش زیر نظر وزارت ورزش هستند یا خیر، اضافه کرد: در این خصوص اختلاف نظر وجود دارد که این نظارت بر فدراسیون ها تشریفاتی هست یا چیز دیگر.
 
قره سید رومیانی همچنین اضافه کرد: البته موضوعات فدراسیون‌های ورزش از طریق فدراسیون‌های جهانی بررسی و تدوین می شود اما اساسنامه فدراسیون‌ها باید طوری تهیه شود که منافع کشور را در نظر بگیرد و اقتدار وزارتخانه های دولتی را زیر سوال نبرد و هم مشکلی از سوی فدراسیون جهانی برای کشور ایجاد نشود. 
 
نماینده تبریز و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی درباره اهمیت نظارت وزارت ورزش بر فدراسیون فوتبال هم گفتند: معمولا وزیری که می خواهد قدرتمند باشد باید بر فدراسیون فوتبال تاثیر گذار باشد، چرا که فوتبال در حوزه های اجتماعی و سیاسی و فرهنگی جامعه تاثیر گذاری زیادی دارد اما در حال حاضر اساسنامه فدراسیون فوتبال به صورتی تدوین شده است که وزیر ورزش را در سطح یک رئیس هیئت فوتبال استان قرار می دهد و این حقیقتی است که وزیر ورزش از آن سخن می گوید. 
 
نماینده مجلس شورای اسلامی می گوید: در این قسمت حق را به وزیر ورزش و جوانان می دهیم چرا که نمی‌تواند بر فدراسیون فوتبال نظارت داشته باشد در حالیکه همانند یک رئیس هیئت فوتبال فقط یک رای برای اعمال نظر دارد، این نگرانی و دغدغه همه نمایندگان ملت در مجلس شورای اسلامی است. 
 
قره سید رومیانی خاطر نشان کرد: وزارت ورزش و جوانان نمی‌تواند فدراسیون فوتبال را تعلیق کند، چون اختیار قانونی ندارد و از طرفی باید جوابگوی نمایندگان ملت به خاطر کارهای مدیریتی اشتباه مسئولان فدراسیون فوتبال باشد. 
 
عضو فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: نمایندگان به دنبال یک راه حل مناسب برای رفع این مشکل هستند و به دنبال قانونی کردن این موضوع که فدراسیون فوتبال را ملزم به پاسخگویی به وزیر ورزش کند و باید تا قبل از مجمع اسفند ماه فدراسیون فوتبال به راه حل مناسب برسیم. 
 
انتهای پیام/ 
 
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.