سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

امیرعبداللهیان به باشگاه خبرنگاران خبر داد؛

دعوت از نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور یمن برای سفر به تهران

معاون عربی آفریقایی وزیر امورخارجه گفت: از نماینده ویژه دبیرکل در امور یمن برای سفر به تهران و رایزنی بیشتر دعوت کردیم.

امیر عبداللهیان معاون عربی آفریقایی وزیر امور خارجه کشورمان در گفت‎وگو با خبرنگار سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان درباره تماس تلفنینماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور یمن گفت: در تماس تلفنی اسماعيل ولدالشیخ احمد با وی در خصوص آخرین تحولات یمن تبادل نظر شد.

وی افزود: ولد الشیخ احمد در این تماس به تلاش‎های سازمان ملل برای دستیابی به چارچوب مشترک برای شروع گفتگوهای سیاسی بین گروههای مختلف یمنی اشاره و اظهار داشت که گفتگوهای سياسی عليرغم دشواری در فضای مثبتی دنبال می‎شود و همه گروه‎ها بر حل بحران از طریق سیاسی تاکید دارند.

امیر عبداللهیان افزود: نماینده سازمان ملل در یمن معتقد است بدون شک توسل به راهکار سیاسی و اجتناب از جنگ باعث تقویت این تلاش‎ها می‎شود و به برقراری صلح و ثبات در یمن و منطقه کمک خواهد کرد.

معاون عربی آفریقایی وزیر امور خارجه ادامه داد: نماینده دبیرکل بدون اشاره به جزئیات طرح سازمان ملل افزود از نظر وی ایجاد آتش بس در مناطق مختلف یمن و همزمان شروع گفتگوهای سیاسی گروههای یمنی بر مبنای قطعنامه های سازمان ملل چارچوب مناسبی برای حل بحران است.

امير عبداللهيان با بیان اینکه از تلاش‎های نماینده سازمان ملل برای کمک به حل بحران یمن از طریق سیاسی و تاكيد بر ضرورت عدم توسل به زور و رفع محاصره انسانی تشکر کردیم، تصریح کرد: رویکرد اصولی جمهوری اسلامی ایران توقف تجاوز به يمن و حل و فصل اختلافات از طریق گفتگو است و در این راستا از تلاش‎های نماینده دبیرکل در یمن حمایت می‎کند.

وی اضافه کرد: حل بحران یمن صرفا در گرو راهکار سیاسی، گفتگوی یمنی ـ یمنی و پیروی همه اطراف منطقه‎ای از شیوه گفتگو برای حل اختلافات است.

امیر عبداللهیان ضمن اشاره به خطر فزاينده گسترش تروريسم در سايه جنگ عليه يمن خاطرنشان کرد: از نماینده ویژه دبیرکل در امور یمن برای سفر به تهران و رایزنی بیشتر دعوت کردیم.

انتهای پیام/

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ali
۱۱:۲۳ ۰۵ شهريور ۱۳۹۴
لطفا لينك گروه تلگرام بزاريد خيلي ممنون خيلي واجبه