سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فرستاده سازمان ملل در امور لیبی: دو میلیون شهروند لیبیایی نیازمند کمک هستند

"برناردینو لیون" ضمن اشاره به لزوم مبارزه با گروه‌های تروریستی به ویژه داعش از نیاز دو میلیون شهروند لیبیایی به کمک خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از "اسکای نیوز"؛ شورای امنیت پیرامون بحران لیبی نشست برگزار کرد.

"برناردینو لیون" -فرستاده سازمان ملل در امور لیبی- در این نشست گفت: نزدیک به دو میلیون نفر از شهروندان لیبیایی نیازمند کمک فوری هستند؛ بحران لیبی تا حد زیادی درد و رنج ملت لیبی را تشدید کرد. اقتصاد لیبی به شدت آسیب دیده است؛ از فروپاشی آن نگرانیم."

"لیون" در بخش دیگری از سخنانش گفت: "باید طرف های مختلف لیبی در مبارزه با گروه های تروریستی به ویژه داعش، متحد شوند؛ عملیات سیاسی علی رغم برخی تلاشها برای به شکست کشاندن آن، کارآمدی خود را ثابت کرده است. باید موسسات دولتی در لیبی حفظ شوند. اکنون فرصت بی سابقه ای برای صلح فراهم شده است و باید از آن استفاده کرد؛ مسئولیت برقراری صلح، برعهده سران و رهبران لیبی قرار دارد."

"ابراهیم دباشی" -نماینده لیبی در شورای امنیت- نیز در این نشست گفت: "کشور لیبی، خطرناک ترین مرحله تاریخ معاصر خود را پشت سر می گذارد. برخی طرف ها از تروریسم در لیبی حمایت می کنند؛ ولی اکنون فرصت خوبی برای حل بحران فراهم شده است که البته آن در گرو تصمیم گیری طرف مقابل است."

"ابراهیم دباشی" افزود: "تشکیل دولت وفاق، هدف نهایی ما نیست، ولی موسسات قدرتمندی باید دولت وفاق ملی را حمایت کنند."

نماینده لیبی در شورای امنیت اضافه کرد: "گزارش سازمان ملل، وجود تروریسم در لیبی را انکار کرده است؛ این در حالی است که گروه های تروریستی در بیشتر شهرهای لیبی حضور دارند. خطر "القاعده" در کشور ما از خطر "داعش" بیشتر است."



انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.