سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی: دانش، محور سند چشم‌انداز است

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام دانش محوری را ویژگی ممتاز سند چشم­‌انداز کشور توصیف کرد و گفت: براساس آن سند، قاعدتاً باید از علم ودانش پژوهشگران دانشگاهی استفاده کرد.

به گزارش حوزه احزاب و تشکل‌های  سیاسی باشگاه خبرنگاران، آیت­ الله هاشمی رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه سفرشان به مشهد مقدس، عصر روز گذشته در جلسه با متخصصین پژوهشکده محیط های خشک، تحقیق و پژوهش درباره نیازهای ضروری محیط خشک را که به لحاظ مجموعه شرایط کشور ایران را نیز شامل می شود، یک جهاد علمی خواند و گفت: جامعه امروز و آینده ما از دانشمندان و متخصصان این انتظار بجا را دارد که برای رفع مسایل و مشکلاتی که نیاز به علم در سطح بالا دارد، وارد شوند.
 
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، دانش محوری را ویژگی ممتاز سند چشم­‌انداز کشور توصیف کرد و اظهار داشت: براساس آن سند، قاعدتاً باید از علم ودانش پژوهشگران دانشگاهی استفاده کرد.
 
وی اقدام برای رفع محدودیت­های آتی در آب و محیط زیست را کاری فراتر از دانشگاه‌های دولتی و آزاد دانست و گفت: باید شخصیت‌های ملی همکاری علمی و اجرایی کنند تا راهکارهای علمی و عملی برای این نیازهای ملی اندیشیده شود.
 
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام  با اشاره به سوابق بحث‌های مربوط به استفاده آب دریا در زراعت، گفت: در زمان ریاست جمهوری من که این موضوع مطرح شد، مقاله‌­ای از دانشگاه آریزونای آمریکا رسیده بود که می­گفت می‌توان از آب دریا گیاهی با دانه­­‌های روغنی برای مصرف دام‌ها به عمل آورد.
 
آیت­‌الله هاشمی رفسنجانی با یادآوری نمونه‌هایی که خود دیده‌اند و یا کارشناسانی از ایران فرستاده‌اند که بررسی کنند، گفت: ابتکار خوبی بود و مشکلات آن را بررسی کرده بودیم و فکر می‌کنم در شرایط فعلی و به ویژه در آینده که کم آبی خیلی جدی می‌شود، باید به آن نوع پژوهش‌ها توجه شود.
 
رئیس هیأت مؤسس و هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی در ادامه سخنان خویش بر آمادگی این دانشگاه برای انجام طرح‌های مربوط به آب، خاک و زراعت تأکید کرد و گفت: با ظرفیت دانشکده‌ها و پژوهشگاه‌های کشاورزی که در سراسر کشور گسترده است، می‌توانیم برای کم کردن مشکلات کشور وارد شویم.
 
درآغاز این دیدار آقایان، "عباسعلی قزل سوفلو" رئیس پژوهشکده ، "ناصر صادقی" همکار طرف تفاهم پژوهشکده و "محسن شرکا" مشاور عالی پژوهشکده محیط­‌های خشک به بیان دیدگاه‌های خویش درباره آب، زراعت، ارتقای بهره­وری، چگونگی تقسیم یارانه در کشور، گیاهان شورزی، متخصصان ایرانی مربوط به آب و خاک در دنیا و نمونه­‌های طرح­های پژوهشی مربوط به آب و خاک در مناطق مختلف دنیا پرداختند و در ادامه "رزم حسینی" که در جلسه حضور داشت، با توجه به آب، خاک و نیاز استان کرمان، اعلام آمادگی کرد که طرح­های پژوهشی متخصصان ایرانی و همتایان و همکاران آنها از سراسر جهان با توجه به آب و هوای گوناگون در گستره وسیع استان انجام شود.  


انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.