سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اردبیل؛

اردبیل میزبان دهمین همایش بین المللی زبان و ادبیات فارسی

دهمین همایش بین‌المللی ترویج زبان و ادبیات فارسی به میزبانی اردبیل صبح امروز در دانشگاه محقق اردبیلی آغاز شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ در مراسم افتتاح این همایش رئیس دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه محقق اردبیلی گفت: هدف از برگزاری این همایش علمی، پژوهشی و ادبی را ارائه آخرین تحقیقات و مطالعات انجام شده در حوزه ادبیات و فرهنگ ملی با محتوا و غنای زبان و ادبیان فارسی بیان کرد.

نوین گفت: در این همایش متخصصان و پژوهشگران مقالات و سخنرانی‌های خود را در خصوص جایگاه و غنای ادبیات فارسی و تاثیرگذاری آن در طول تاریخ ارائه می کنند.

وی افزود: برای نخستین بار در این همایش شاخصه های فرهنگی و تاریخی شهر دارالارشاد اردبیل به ویژه تاثیرگذاری تشیع و ادبیات آیینی و عاشورایی نقد، تحلیل و بررسی خواهد شد.

نوین از حضور 130 میهمان داخلی و خارجی در این همایش خبر داد و افزود: در این همایش 2 روزه که تا فردا ادامه خواهد داشت از هندوستان، قزاقستان، بنگلادش، پاکستان، اوکراین و آذربایجان محققان و پژوهشگرانی به همراهی اساتید برجسته زبان و ادبیات فارسی از دانشگاههای مختلف حضور خواهند داشت.

وی تعداد مقالات ارسال شده به دبیرخانه این همایش را بیش از 2 هزار و 80 مقاله بیان کرد و افزود: این درحالی است که در همایش های قبلی تا سقف یک هزار و 20 مقاله ارسال شده بود.

انتهای پیام/ح
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.