سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بجنورد؛

تکمیل 30 بنای امامزاده خراسان شمالی

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گفت: تا هفته وقف امسال بنای 30 امامزاده استان تکمیل و افتتاح می شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد، به نقل از روابط عمومی اوقاف استان حجت الاسلام سهرابی افزود:در حال حاضر ساخت بنای 53 امامزاده در این استان در دست اجرا است.

وی با اشاره به اینکه در مجموع 156 بقعه امامزاده ثبت شده وجود دارد، افزود: اکنون از این تعداد ساختمان 53 مورد از این امامزاده ها در دست ساخت و بازسازی است.

سهرابی اظهار داشت: این بازسازی ها از محل اعتبارات سفر رهبر معظم انقلاب و نذورات و خیرات مردم انجام می شود.

وی گفت:از سفر معظم انقلاب به استان سال 91 مبلغ پنج میلیارد تومان اعتبار برای مرمت و بازسازی بنای امامزاده های اختصاص یافته که در سال های اخیر جذب و مصرف شده است.

سهرابی خاطرنشان کرد: مردم استان نیز ارادت فراوانی به ائمه اطهار(ع) و امامزاده ها داشته و در حال حاضر بخش مهمی از هزینه های احداث، تعمیر، تجهیز و تکمیل بقعه امامزاده های موجود در استان از محل نذورات و موقوفات مردمی تأمین می شود

گفتنی است هشت امامزاده نیز به عنوان میقات الرضا(ع) انتخاب شده اند که در این طرح در جوار این امامزاده ها مجتمع های رفاهی، زیارتی و سیاحتی برای مسافران و زائران امام رضا(ع) احداث می شود تا مسافران این فضاها استفاده کنند.

وی افزود: طرح مودت از محل اعتبارات مصوب سفر رهبر معظم انقلاب به استان از سال 91 تا 94 در مجموع بیش از پنج میلیارد تومان اعتبار برای احداث و تعمیر امامزادگان خراسان شمالی جذب شده است.

به گفته حجت الاسلام سهرابی مشارکت های مردمی در ساخت و ساز امامزاده ها، از اعتبارات استانی و سازمانی که به این امر اختصاص می یابد جدا بوده و صرفا از سوی مردم اعطا و برای ساخت بنای امامزاده ها هزینه می شود.

انتهای پیام/ح

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.