سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

امیرعبداللهیان در دیدار با سردار جلالی:

دستاوردهای دفاعی و دیپلماتیک ایران را قدرت برتر منطقه کرده است

معاون وزیر خارجه گفت: دستاوردهای مختلف جمهوری اسلامی ایران در حوزه‌های علمی، فناوری، دفاعی و دیپلماتیک به همراه توافق هسته‌ای کشور ما به عنوان یک قدرت برتر در منطقه تثبیت کرده است.

به گزارش خبرنگار اخبار داغ  گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، حسین امیرعبداللهیان معاون عربی آفریقایی وزارت امور خارجه با هدف همفکری با دست‌اندرکاران حوزه پدافند غیرعامل صبح امروز در محل سازمان پدافند غیرعامل با سردار سرتیپ پاسدار غلامرضا جلالی رئیس سازمان پدافند غیر عامل دیدار کرد.

معاون وزیر خارجه ضمن تشکر از ریاست پدافند غیرعامل کشور در تشکیل این جلسه به بررسی وضعیت کشورهای غرب آسیا و شمال آفریقا پرداخت و افزود: امروز جمهوری اسلامی ایران در منطقه یک جایگاه منحصر به فرد دارد.

وی جایگاه کشورمان را تأثیرگذار خوانده و افزود: سیاست‌های موفق و راهبردی ایران در برخی کشورها مانند فلسطین، عراق، سوریه و یمن سبب شد که آنان از دشمن به متحد راهبردی ایران تبدیل شوند.

امیرعبداللهیان دستاوردهای مختلف جمهوری اسلامی ایران در حوزه‌های علمی و فناوری را مایه تبدیل شدن کشورمان به قدرت برتر منطقه دانست و خاطرنشان کرد: این دستاوردها به همراه توانمندی‌های دفاعی و دیپلماتیک در کنار توافق اخیر هسته‌ای علاوه بر تثبیت ما به عنوان یک قدرت برتر در منطقه موجب نگرانی برخی‌ها از جمله رژیم صهیونیستی شد.

معاون عربی و آفریقایی وزیر خارجه در ادامه با اشاره به راهبرد کلان آمریکا در ایجاد امنیت پایدار برای رژیم صهیونیستی اظهار داشت: مسئله فلسطین و ایجاد یک امنیت پایدار برای اسرائیل، مهم‌ترین محورهای سیاست آمریکا در منطقه می‌باشد اما مقاومت فلسطین مانع جدی‌ای در مسیر جاه‌طلبی‌های رژیم کودک‌کش و نامشروع صهیونیستی شده است.

وی به نقش بی‌بدیل مقام معظم رهبری در تحولات منطقه اشاره کرد و بیان داشت: درایت مقام معظم رهبری و توانمندی تیم مذاکره کننده به همراه دقت نظر رئیس جمهور موجب شد آمریکا و کشورهای اروپایی تسلیم اراده ملت ایران شوند.

در ادامه سردار سرتیپ پاسدار غلامرضا جلالی رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور به تحولات منطقه اشاره کرد و گفت: رسالت سازمان پدافند غیرعامل ایجاد مصونیت پایدار در برابر تهدیدات است.

وی با اشاره به تهدیدات نوین و مسئولیت این سازمان در برابر آنان در پایان خاطرنشان کرد: بررسی و واکاوی رویکرد جنگ‌های نیابتی در این منطقه ضروری به نظر می‌رسد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.