سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سيمرغ اخلاق، اميد و آگاهي در جشنواره سي ام؛

جشنواره فیلم فجر فرصت استعدادیابی در مناطق و در استان های کشور است

عضوکمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه هنر سینما در کشور کمتر به هویت فرهنگی ملی ما می پردازد، گفت:فیلم های سینمایی تولیدی در حد و اندازه نام ایران و فرهنگ و هنر آن نیست.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، رضا رحیمی نسب عضوکمیسیون اجتماعی مجلس در گفتگو با روابط عمومی سی امین جشنواره فیلم فجر اظهار داشت: صنعت هنر سینما به صنعتی وامانده و مرده می ماند که نه درس و آداب زندگی می آموزد و نه به هویت فرهنگی ما می پردازد.
نماینده خرم آباد در خانه ملت با بیان اینکه فیلم های سخیف و بدون ارزش های معنوی و انسانی کمتر رغبتی برای تماشا ایجاد می کند، افزود: فیلم های بی محتوی مانع از ورود خانواده ها به سینماها شده است.

وی تصریح نمود: عدم حمایت از سینماگران که با هزینه های میلیاردی برای تولید آثار سینمایی جز ضرردهی حاصلی برایشان وجود ندارد موجب شده سینماها در اغلب شهرستان ها به رکود و تعطیلی کشیده شود.
وی با تاکید برلزوم ایجاد بسته حمایتی از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در حوزه سینما گفت: نمایندگان مجلس شورای اسلامی نیز در جهت گسترش فرهنگ و تولید آثار اثرگذار و فاخر از بسته های حمایتی وزارت فرهنگ و ارشا داسلامی حمایت می کند.
رحیمی نسب برگزاری جشنواره فیلم فجر را اقدام فرهنگی مطلوب و خوب ارزیابی کرد و معتقد است؛ این جشنواره در شهرستانها می تواند فرصتی برای معرفی استعدادهای هنری و استعدادیابی در این مناطق همراه باشد.
وی جشنواره فیلم فجر را هویت و اصالت سینمایی ایران توصیف کرد و اظهار داشت: این جشنواره با سی دوره برگزاری باید بیش از گذشته موجبات ارتقاء محتوی فیلم ها را فراهم نماید./ي2


 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.