سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قم؛

سکوت هدفمند و معنادار برای رضای خداوند از خصلت های صالحین است

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی در شبستان امام خمینی حرم مطهر با بیان اینکه عمل به فرمایشات و سیره انبیا و اولیای الهی برای هر انسانی به ویژه شیعیان باعث کمال و سعادت می شود

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم؛ تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) گفت :شیخ مفید در کتاب "نهایه فی الاختصار" به نقل روایتی از امام رضا علیه السلام می پردازد که حاوی نکاتی مهم برای شیعیان است.
وی افزود:ا مام رضا علیه السلام به عبدالعظیم حسنی که از محبین آن حضرت بود می فرماید؛ به شیعیان ما سلام برسان واز جانب من چند سفارش کن اول اینکه راه نفوذ شیطان در زندگیشان را ببندند، چرا که دشمنی قسم خورده است که در قالب های مختلف ظاهر می شود و آرامش را از زندگی می گیرد.

استاد حوزه علمیه گفت: دومین سفارش امام (ع) به شیعیان پرهیز از دروغ گویی است چون قفل و زنجیر شیطان با دروغ باز می شود وآسیب های روحی ومعنوی ایجاد می کند.

وی سومین فرمایش امام هشتم به شیعیان را امانت داری عنوان کرد و گفت: گاهی امانت یک چیز مادی است و گاهی دین واخلاق و رفتارهای نیک نزد انسان امانت است که باید به نحو احسن از آن مراقبت کند.

وی با اشاره به روایتی از امام صادق علیه السلام گفت: گاهی از زبان که کوچکترین عضو بدن انسان است سنگین ترین گناهان سر می زند چرا گفتن یک کلمه نسنجیده ممکن است آبروی شخصی را به خطر اندازد یا باعث نزاع وجنایت شود.

این سخنران افزود: سکوت هدفمند و معنادارکه برای رضای خداوند وآرامش باطن باشد از خصلت های صالحین است.

در پایان یادآور می شود این برنامه هر روز قبل از نماز ظهر در شبستان امام خمینی(ره) حرم حضرت معصومه سلام الله علیها برگزار می شود.

انتهای پیام/پ

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.