سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حمایت سناتور دبی استیبناو از توافق هسته ای ایران

یکی دیگر از سناتورهای دموکرات مجلس سنای آمریکا از توافق هسته ای ایران حمایت کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از هیل، دبی استیبناو، یکی دیگر از سناتورهای دموکرات مجلس سنای آمریکا با انتشار بیانیه ای حمایت خود را از نتیجه جمع بندی گفتگو های هسته ای ایران و گروه 1+5 اعلام کرد. 
سناتور دموکرات ایالت میشیگان در بیانیه خود ضمن اعلام حمایت از توافق با ایران مدعی شد: به این نتیجه رسیده ام که خطر ایران مسلح به سلاح هسته ای به مراتب از نقص هایی که در این توافق بین المللی وجود دارد بیشتر است. به همین علت باید از این توافق حمایت کنم. به عقیده من باید بر این مبنا تصمیم گرفت که اگر این توافق بین المللی نباشد، ایران در عرض سه ماه به مواد هسته ای کافی برای ساخت سلاح دست پیدا می کند.
استیبناو افزود با علم به کامل نبودن توافق، کشورهای دیگری که در به نتیجه رسیدن آن دخالت داشته اند به وی اعلام کرده اند در صورتی که کنگره آمریکا با آن مخالفت کند در گفتگوهای دیگری بر سر این موضوع شرکت نخواهند کرد.
این سناتور دموکرات ایالت میشیگان مدعی شد: بنابراین آمریکا باید از موارد زیر یکی را انتخاب کند: همکاری در ائتلافی بین المللی برای جلوگیری از هسته ای شدن ایران، شدت بخشیدن تلاش های مشترک برای دیگر فعالیت های تروریستی و غیر هسته ای این کشور و یا توقف تلاش های بین المللی، بازرسی نکردن، حسابرسی نکردن و مسلح شدن ایران به سلاح هسته ای در عرض چند ماه.
بر خلاف حمایت از توافق هسته ای، استیبناو مدعی شد: دولت و کنگره باید تلاش های خود را برای مقابله با حمایت ایران از تروریسم دو چندان کنند.
وی در ادامه ادعا کرد: از ایده شدت بخشیدن تحریم ها علیه ایران در زمینه تروریسم و نقض حقوق بشر با قدرت حمایت می کنم. این تحریم ها باید به شدت هدفمند باشند و اعمال شوند و منابع جدیدی را که ایران در زمینه های فعالیت های غیر هسته ای هزینه می کند ردیابی کنند. در ضمن باید اطمینان حاصل شود که برتری نظامی اسرائیل از نظر کیفی حفظ خواهد شد.
سناتورها رابرت منندز و مارک کرک پیش نویس قانونی را به مجلس سنا ارائه کرده اند که بر اساس آن لایحه تحریم ایران که سال آینده پایان می یابد تا سال 2026 تمدید خواهد شد.
وی مدعی شد: قانونگذاران آمریکایی، از جمله باب کورکر گفته اند: ایران تمدید قانون تحریم ها را نقض توافق هسته ای تلقی خواهد کرد.
استیبناو بیست و هشتمین سناتوری است که حمایت خود را از توافق هسته ای با ایران آشکارا اعلام می کند.
باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا به 34 رای موافق دیگر در مجلس سنا نیاز دارد تا بتواند توافق هسته ای را پس از مخالفت کنگره این کشور با حق وتوی خود نجات دهد.
انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.