سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

جوکار: امنیت توریست‌های ایرانی باید توسط دولت ترکیه تضمین شود

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: امنیت توریست‌های ایرانی باید توسط دولت ترکیه تضمین شود.

"محمدصالح جوکار" عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه سیاست‌های نادرست دولت ترکیه وقایع روزهای اخیر این کشور را قابل پیش‌بینی کرده بود، اظهار داشت: اتخاذ سیاست‌های غلط داخلی و خارجی منجر به بی‌ثباتی و آشوب‌های اخیر در این کشور شده است. 

رئیس کمیته بسیج مجلس، تذکر اخیر وزارت امور خارجه کشورمان بعد از حمله به اتوبوس و کامیون‌‌های ایرانی در مرز ترکیه را به سفارت این کشور به جا دانست و گفت: ما پیشتر، بروز این اتفاقات را پیش‌بینی می‌کردیم بر همین اساس باید زودتر هشدارها در این مورد داده می‌شد.

وی با اشاره به حجم بالای مسافرت‌ ایرانی‌ها به ترکیه افزود: اکنون دولت باید توافقی را با این کشور به منظور تضمین امنیت شهروندانمان صورت دهد چرا که ترکیه به دلیل کسب درآمد بالا از توریست‌های ایرانی قطعا در این مورد همراهی لازم را خواهد کرد.

نماینده یزد و صدوق تاکید کرد: به نظر می‌رسد با توجه به تداوم روند سیاست‌های اشتباه داخلی و خارجی دولت اردوغان، حل و فصل وقایع داخلی ترکیه در آینده‌ای نزدیک بعید بوده و قطعاً ناآرامی‌ها در این کشور بیشتر خواهد شد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس خاطرنشان کرد: اکنون به دلیل اشراف کامل اطلاعاتی و امنیتی در تمامی مرزهای ایران از جمله در برخی از قسمت‌های مرزی بی‌ثبات‌ امنیت کامل برقرار بوده و مشکلی وجود ندارد.

شایان ذکر است؛ عبدالرضا رحمانی‌فضلی وزیر کشور در نشست خبری عصر امروز (دوشنبه) در پاسخ به سوال باشگاه خبرنگاران در مورد آخرین وضعیت مرز ترکیه گفت: اوضاع مرزی ترکیه شرایط مناسبی ندارد و در چند هفته اخیر شاهد آتش زدن تعدادی از کامیون‌های ایرانی بوده‎ایم لذا اخیرا دو نقطه مرزی ایران و ترکیه به صورت موقت مسدود شده است.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۰۰:۳۳ ۰۳ شهريور ۱۳۹۴
چرا پولتون خرج تروریستای ادمکش میکنید.نمیشه چند سالی حاجی نشید.
پارسافر
۱۹:۰۶ ۰۲ شهريور ۱۳۹۴
در تعجبم از یک ایرانی انقلابی که توی این اوضاع میره تفریح تور ترکیه و حج به عربستان که والدین اصلی داعش هستن