سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد؛

برگزاری نخستین جشنواره بین‌المللی عکس گلستانه در مشهد

قائم مقام مدیرعامل گلستان علی(ع) مشهد از آغاز نخستین جشنواره بین المللی عکس گلستانه در مشهد خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محمدرضا انورخواه در نشست خبری جشنواره عکس گلستانه در جمع خبرنگاران گفت: این جشنواره برای نخستین بار به صورت بین‌المللی و همچنین برای سومین بار به صورت کشوری در مشهد با حضور 57 کشور خارجی در برگزار می شود.

قائم مقام مدیرعامل گلستان علی(ع) مشهد در ادامه افزود: اثاراین جشنواره در قالب خلاقانه و مجموع عکس در راستای موضوعات الف» کودکان خیابانی و کودکان کار ب» کودک و خانواده ارسال شده است.

وی با توجه به تأثیر هنر و به کارگیری احساس و ادراک در کار عکس، تصریح کرد: هدف از برگزاری این جشنواره براساس توجه عامه مردم و جذب آنها به طرف کودکان خیابانی و همچنین توجه جامعه و دستگاههای مختلف نسبت به آسیب‌های اجتماعی که کودکان را تهدید می‌کند، است.

انوری خواه با اشاره به اینکه زبان هنر به صورت بین‌المللی است، خاطرنشان کرد: بدون اینکه زبان هم را بفهمیم می‌توانیم با برگزاری جشنواره عکس احساس‌ها را انتقال داده و اینکه تمامی این آسیب‌های شناسایی شده فقط مختص به ایران نیست بلکه در سراسر کشورهای خارجی هم قابل مشاهده است.

وی با بیان اینکه این جشنواره به صورت دوسالانه از سال 91 شروع تا کنون ادامه دارد، اظهار داشت: تعداد اثار ارسال شده به این جشنواره در سطح بین الملل حدود هزار و 323 نفر شرکت کننده و تعداد تک عکسهای ارسال شده حدود شش هزار و 703 و تعداد مجموع عکسهای گزارشی و تصویری حدود 218 اثر است.

همچنین اختتامیه این جشنواره یک مهرماه امسال با حضور کشورهای خارجی از قبیل آسیا، اروپا، آفریقا، آلمان، آذربایجان، فرانسه، کلمبیا، پاکستان، افغانستان، عربستان، امارات متحده، بنگلادش، چین، ترکیه، اکراین، مالزی، بحرین، هند، ویتنام، استرالیا، عراق، برزیل، کانادا، آمریکا، اسپانیا و روسیه برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/پ

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.