سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد؛

دهمين همايش علمي – پژوهشي جاده ولايت در مشهد آغاز به كار كرد

دهمين همايش علمي – پژوهشي جاده ولايت با قرائت پيام وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي در مشهد آغاز شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛ در اين همايش كه با حضور شخصيت هاي برجسته علمي و پژوهشي و صاحب نظران و پژوهشگران حوزه جاده ولايت برگزار شد، مهمترين موضوعات مرتبط با هجرت تاريخي- سياسي حضرت امام رضا (ع)، از مدينه به مرو مورد بررسي قرار گرفت.

در پيام وزير فرهنگ و ارشاد که توسط سعيد سرابي مدير كل فرهنگ و ارشاد اسلامي خراسان رضوي قرائت شد ؛ آمده است: سیزدهمین کاروان جشنواره بین المللی امام رضا(ع) پس از یک سال گذر از سراسر ایران و مشارکت اهل فضل و فرهنگ و هنر همزمان با ولادت آن حضرت در جوار آستان حضرت شمس الشموس بار اقامت خواهد افکند تا در جمع شیفتگان آستان حضرتش، سرآمدان و برترین های خویش را معرفی کند.

علی جنتی در پیام خود افزوده است: ایران، سرزمین بالنده ثامن الحجج علی بن موسی الرضا(ع) است، همانی که عالم آل محمد بود و کانون پرتو افکنی و برکات معنوی برای این سرزمین است؛ به همه شما خادمان حقیقی فرهنگ رضوی میزبان شریف حضرت رضا(ع) وجویندگان علم آل محمد صمیمانه تبریک می گویم و از خداوند متعال سلامتی و مزید توفیق همگان را مسئلت دارم.

مدير كل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري خراسان رضوي در این مراسم با اشاره به اهميت برگزاري همايش جاده ولايت از هجرت امام رضا(ع)، به عنوان يك حركت بزرگ تاريخي ، سياسي و مذهبي نام برد كه آثار و بركات بسيار زيادي را براي جهان اسلام و به خصوص ايران اسلامي داشته است.

زارع صفت گفت: جهان اسلام و خصوصا ايران اسلامي مديون فعاليت ها و حركت هاي مذهبي و ظلم ستيزانه اهل بيت (ع)، به خصوص حركت و هجرت مذهبي و تاريخي امام رضا (ع)، است.

وي گفت: بدون شك حركت امام رضا (ع)، از مدينه به مرو يك حركت ارزشمندي است و در دهمين همايش علميپژوهشي جاده ولايت به دنبال كاربردي كردن مقالات ارائه شده به اين همايش هستيم.

مدير كل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري خراسان رضوي افزود: گردشگري مذهبي از جايگاه بسيار بالايي برخوردار است و بررسي ها نشان مي دهد اين نوع از گردشگري نسبت به سال هاي گذشته از رونق بسيار مناسبي برخوردار است و درخواست من از معاون گردشگري كشور كه در اين همايش حضور دارد اين است كه به جاده ولايت به عنوان يك مكان رويداد ملي نگاه شود و استان هاي مسير جاده ولايت در كنار هم قرار گيرند و جاده ولايت به عنوان يك مكان مسير گردشگري مذهبي مورد استفاده قرار گيرد.

زارع صفت با بيان اينكه جاده ولايت قابليت تبديل شدن به يك مسير مهم گرشگري زيارتي دركشور را دارد گفت: نشانه گذاري جاده ولايت، توجه به كاروان سراهاي مسير جاده، استفاده از ظرفيت هاي زائرين پياده و ... مي تواند در تبديل شدن اين جاده به يك مسير مهم گردشگري مذهبي نقش مهمي را ايفا كند.

وي با اشاره به برنامه ريزي هاي اين اداره كل در خصوص تبديل جاده ولايت به مسير گردشگري مذهبي گفت: تا كنون ده دوره همایش جاده ولايت به همت اين اداره كل انجام شده و خوشبختانه مقالات بسيار زيادي به اين همايش ها ارسال و كار تحقيقاتي و پژوهشي بسيار زيادي در اين خصوص صورت گرفته است كه مي توان از اين پژوهش ها به نحو مطلوب استفاده كرد.

انتهای پیام//گ

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.