سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بیرجند؛

استان خراسان جنوبی، باید در بخش های مختلف مورد توجه قرار گیرد

معاون وزیر کشور گفت: با توجه به پیشینه تاریخی و فرهنگی که استان خراسان جنوبی دارد، باید در بخش های مختلف مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند؛ معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشور در دیدار با استاندار خراسان جنوبی ، این استان را از حیث جغرافیایی دارای موقعیتی خاص در شرق کشور دانست و افزود : مسئولین در بخش های مختلف باید تلاش کنند تا به طرق مختلف جایگزین مناسبی برای حل معضل خشکسالی پیدا کرده و آن را دریک برنامه زمان بندی مدون و مشخص بکار ببرند .

هوشنگ خندان دل خاطرنشان کرد: باید با بکارگیری روش های مختلف از جمله سیاست های تشویقی جلوی مهاجرت روستاییان و مخصوصاً مرزنشینان به شهرها را گرفت ؛ این در حالیست که تاکنون اقدامات خوبی از سوی دولت تدبیر و امید به انجام رسیده است .

استاندار خراسان جنوبی نیز در این دیدار افزود : خراسان جنوبی دارای مرز طولانی با کشور افغانستان است که می تواند به عنوان یک ظرفیت مورد توجه قرار گیرد ؛ از اینرو توسعه اقتصاد مرز، از سیاست های کاری دولت در استان است .

خدمتگزار، به خشکسالی های 17 ساله در استان اشاره کرد و گفت : این امر موجب خالی شدن بسیاری از روستاها از سکنه شده است که باید حداقل های معیشت برای ماندن این عزیزان در روستاها ،خصوصاً مناطق مرزی فراهم شود .

وی آسفالت مسیر ارتباطی سربیشه – فراه را از خواسته های مهم استان دانست و افزود: اتصال استان به خط ریلی راه آهن سراسری از دیگر موارد مهمی است که جزو اولویت های کاری در استان است .
 
انتهای پیام/ح
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.