سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرمان؛

گازرسانی به 12 شهر و 270 روستای کرمان

استاندار کرمان گفت: امسال عملیات اجرای گازرسانی به 12 شهر و 270 روستا با اعتباری برابر 370 میلیارد تومان آغاز و انجام خواهد شد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان؛ و بنا به اعلام روابط عمومی استانداری کرمان، علیرضا رزم حسینی در سومین جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید که در سالن پیامبر اعظم(ص) استانداری کرمان برگزار شد، افزود: برخی از واحدهای تولیدی ضعیف هستند اما سهم بالایی در اشتغال دارند که باید مورد حمایت قرار گیرند لذا مدیران واحدها باید تلاش کنند تا بهره وری را افزایش دهند.

وی با اشاره به اینکه جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید به منظور رفع مشکلات واحدهای تولیدی تشکیل شده و باید مدیرعامل هر واحد حضور داشته باشد تا به مشکلات رسیدگی شود، یادآور شد: واحدهای تولیدی باید توسط اتاق بازرگانی راهنمایی شوند تا با مشکلات جدید مواجه نشوند.

استاندار کرمان خاطر نشان کرد: اگر واحدی نمی تواند بدهی هایش را پرداخت کند و توان ماندن در بازار را ندارد، باید آن را تعطیل کرد و در صورتی که با نظر کارشناسان، آن واحد توان ادامه حیات دارد، باید با ارائه تسهیلات حمایت شوند تا مشکلاتشان حل شود.

رزم حسینی با تاکید براینکه همه در استان باید به ماندگاری واحدهای صنعتی کمک کنند، گفت: باید از واحدهایی که موجبات اشتغالزایی را فراهم می کنند، حمایت کرد.

وی با اشاره به اینکه مشکلات واحدهای صنعتی و تولیدی باید در پنجره واحد مطرح و پیگیری شود و مسائل کلی تر در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید دنبال شود، افزود:نباید سیستم مالیاتی به گونه ای باشد که واحد های صنعتی را با حمایت های غیرمعقول سرپا نگه دارد بلکه باید برای تکنولوژی، مدیریت درست و افزایش بهره وری تلاش شود.

استاندار کرمان در ادامه با اشاره به مشکل هزینه گاز در کوره های آجرپزی، یادآور شد: با توجه به تعداد اشتغالی که در کوره های آجرپزی وجود دارد، نباید اجازه داد که هیچ واحد آجرپزی تعطیل شود.

وی در بخش دیگر سخنانش به مشکلات معادن زغالسنگ اشاره کرد وگفت: بیماری زغال سنگ عمیق است و همه می دانند تولید زغال در ایران اقتصادی نیست زیرا همچنان با تکنولوژی قدیمی کار می شود و قیمت تمام شده تولید زغال در دنیا بین 50 تا 70 درصد ارزان تر از کشور ایران است.

استاندار کرمان با تاکید براینکه دولت مجبور است یک سیاست واحد را درخصوص زغال سنگ اتخاذ کند، افزود: با دریافت مطالبات از ذوب آهن، واحدهای زغال سنگ استان کرمان را مجدد فعال خواهیم کرد که در این راستا جلسه ای برای اتخاذ راهکار برگزار خواهیم کرد که امید است با رفع تحریم ها، تکنولوژی جدید وارد کشور شود.

انتهای پیام/ی

برچسب ها: گازرسانی ، روستا ، شهر ، کرمان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.