سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اعلام شماره تلفن رسیدگی به گلایه پزشکان/واکنش به کاشت نگین در چشم

وزیر بهداشت از اعلام شماره تلفن رسیدگی به گلایه های پزشکان خبر داد و افزود: این خط تماس برای آن دسته از پزشکانی است که احساس می کنند حقوق آنها تضییع شده است.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، دکتر سید حسن هاشمی در حاشیه مراسم رونمایی از مجسمه شیخ الرئیس ابوعلی سینا که به مناسبت روز پزشک در برج میلاد تهران رونمایی شد، خطاب به خبرنگاران گفت: خواهش می‌کنم برای پزشکان حاشیه درست نکنید، چرا که این حاشیه سازی ها به نوعی باعث ایجاد حاشیه در سلامت مردم می‌شود و باید از این سرمایه‌های افتخار آمیز ملی مراقبت کنیم.

وی در پاسخ به اینکه آیا خبر خوشی در آستانه آغاز هفته دولت در حوزه سلامت دارید، افزود: کارهای گذشته را ادامه می‌دهیم و پنج بسته‌ای که مربوط به امسال بوده اجرا می‌شود و چیز جدیدی نداریم.

هاشمی در خصوص برنامه وزارت بهداشت در مورد ترویج طب سنتی، گفت: پیش بینی ما این است که ۱۰ مرکز طب سنتی را در استان‌های مختلف دایر کنیم. یعنی داروخانه‌هایی وجود داشته باشند که طب گیاهی را با همان سبک و سیاق ملی و اسلامی عرضه کنند که مقدمات آن آغاز شده است.

وی در پاسخ سئوالی مبنی بر اینکه چه نویدی در روز پزشک برای جامعه پزشکی دارید، گفت: بهترین نوید صحبت‌هایی است که مسئولین کشور در این روزها انجام خواهند داد و از زحمات جامعه پزشکی تشکر می‌کنم.

هاشمی در ادامه از اعلام شماره تلفن رسیدگی به گلایه‌های پزشکان خبر داد و گفت: قرار شده از اول مهر شماره تلفنی در وزارت بهداشت اعلام شود تا در صورتی که پزشکانی که در مراکز درمانی و دولتی خدمت می‌کنند مشکلی داشتند و یا نسبت به حقوق آنها کوتاهی شده بود بتوانند مستقیما با ما در میان بگذارند. بالاخره برنامه‌هایی که در حال حاضر وجود دارد متناسب با توانمندی مدیریتی کشور است و امکان دارد در اجرا دچار کاستی‌هایی باشند، بنابراین از این طریق می‌توان از مشکلات همکاران پزشک مطلع شد.

وزیر بهداشت در پاسخ به سئوالی در مورد کاشت نگین در چشم که اخیرا مشاهده می شود، گفت: این کار غیرقانونی نیست و البته نگین چشم جدید نیست و حدود ۱۰ سال پیش خودم آنرا شروع کردم؛ برای اینکه نشان داده شود که کار ارزشمندی نیست. بلکه عمل بسیار ساده‌ای است و در حال حاضر نیز در دنیا منسوخ شده است.

وی افزود: این کار در یک مقطع زمانی در کشور هلند آغاز شد اما بعد از آن منسوخ شد. وسیله‌ای که در این عمل به کار می‌رود پلاتین سفید است و قیمت آن نیز ۳۰۰ دلار است.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۹
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۸:۰۳ ۰۳ شهريور ۱۳۹۴
ایا به نظر شما غیر از پزشک بقیی کارکنان از جمله پرتوکاران ؟صلا وجود خارجی دارند ؟
ایتی
۱۶:۳۴ ۰۳ شهريور ۱۳۹۴
باسلام و احترام
لطفاجهت رسیدگی به پرتوکاران هم شماره ای در نظر بگیرین
پرتوکار
۱۶:۱۳ ۰۳ شهريور ۱۳۹۴
با سلام مشکلات مال پیراپزشکی و پرستار ی درآمد وزارتخانه کم نیست ولی درست تقسیم نمیشه ........ همه اش بین پزشکان محترم تقسیم میشه اگر چیزی باقی مانده باشه بین بقیه پرسنل !!!!!!!! وگرنه منطقی نیست کارانه پزشک بیمارستان ماهی تا صد میلیون و بقیه پرسنل زحمتکش بیمارستان ماهی چهارصد پانصد هزار تومان!!!!!
پرسنل لالی خوزستان
۰۸:۲۵ ۰۱ شهريور ۱۳۹۴
سلام. لطفا به مشکلات بخش زایشگاه بیمارستان لالی که از دریافت کارانه و بهره وری بخاطر قوانین خودساخته آنجا محروم شده اند رسیدگی کنید؛ ما بارها به دانشگاه علوم پزشکی اهواز شکایت کردیم اما مشکلات حل نشده است.لالی منطقه بسیار محروم در خوزستان است که اکثر پرسنل مامایی آنجا بومی نیستند و مشقت کار در مناطق محروم را تحمل میکنند..
ناشناس
۲۲:۵۹ ۳۱ مرداد ۱۳۹۴
سلام اقای دکتر وزارت بهداشت باید به درد دل تمام پرسنل درمانی گوش دهد
ما پرتوکاران سالهاست که از حق اشعه که حق قانونی ماست محروم شده ایم
خصوصی سازی مشکلات زیادی برای کابوجود اورده. در طرح قاصدک به سلامتی مااسیب جدی میرسد.شما وزیر ما هم هستید پس به مشکلات ما هم رسیی کنید
تبعیض
۲۲:۵۰ ۳۱ مرداد ۱۳۹۴
تبعیض تا کی؟
همین رو فقط بهم بگو
مریم
۲۱:۵۷ ۳۱ مرداد ۱۳۹۴
آقای وزیر لطفا شماره تلفنی نیز برای درددل و اعلام گلایه پرتوکارانی که حقوق آنان سالهاست نادیده گرفته شده اعلام بفرمایید.
رضا
۱۹:۲۶ ۳۱ مرداد ۱۳۹۴
سلام
در سیستم وزارت بهداشت به جز پزشکان مابقی پرسنل همیشه نادیده گرفته می شوند و همیشه تبعیض بین پزشکان و بقیه کادر درمان وجود داشته ودارد
ناشناس
۱۹:۱۸ ۳۱ مرداد ۱۳۹۴
با سلام جناب آقای وزیر فقط به مشکلات پزشکان که جزو مرفهین جامعه هستند رسیدگی نمایید بقیه پرسنل پیراپزشکی پرستارها هیچگونه مشکلی ندارند ۰