سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بجنورد؛

اعزام هزار و 823 زائر از خراسان شمالی به عتبات عالیات

سرپرست سازمان حج و زیارت استان گفت: از ابتدای امسال هزارو 823 نفر زائر از استان به عتبات عالیات اعزام می شوند.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد، قاصری در نشست خبری با اصحاب رسانه استان افزود: از ابتدای امسال هزارو 823 در استان از طریق 13 کاروان هوایی و 37 کاروان زمینی به عتبات عالیات اعزام شدند.

وی وی به مشکل آزاد برها در سفر زائران به عتبات اشاره کرد و اظهار داشت: آزاد برها بیشتر در شهرستان ها و روستاها وجود دارند که با قیمت کمتری مردم را به عراق می برند اما هیچ مسئولیتی در قبال افراد ندارند و خدمات شایسته ای نیز به آن ها ارائه نمی دهند.

وی گفت:اعزام زائران استان به حج تمتع از 17 شهریور ماه سالجاری شروع و تا بیستم این ماه به مدت سه روز از فرودگاه بین المللی شهید هاشمی نژاد مشهد ادامه دارد.

قاصری با بیان اینکه 620 زائر از استان در قالب 6 کاروان از شهرستان های بجنورد، شیروان، اسفراین، مانه و سملقان به خانه خدا اعزام می شوند، افزود :از این تعداد 333 نفر زن و 287 نفر را مردان تشکیل می دهند.

سرپرست حج و زیارت خراسان شمالی از تامین امکانات اقامتی مناسب برای زائران مدینه قبل و مدینه بعد این استان از سوی هیات اجرایی اعزامی خبر داد و از زائران نیز خواست تا از حمل هرگونه دارو بخصوص داروهای مسکن به دلیل محدودیت ایجادی در فرودگاه جده خودداری کنند.

قاصری افزود: در موسم حج تمتع سال قبل شش زائر و در حج عمره 21 زائر استان به دلیل همراه داشتن مواد مخدر از کاروان اعزامی باز ماندند.

انتهای پیام/پ

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.