سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

10 درصد موارد وبا بسیار شدید است

آمارهای جهانی نشان می‌دهند که حدود 10 درصد موارد وبا در مناطق مختلف دنیا بسیار شدید بوده و فرد مبتلا در مدت چند ساعت دچار مشکلات جدی و حتی شوک، تشنج و اغما می‌شود.

علی اکبر مرادی دانشیار دانشگاه علوم پزشکی تهران در گفتگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان گفت: هنوز میلیون‌ها نفر در سال به بیماری وبا مبتلا می‌شوند و تعدادی زیاد از افراد مبتلا به دلیل شدت بیماری و نبود امکانات و شرایط مناسب برای درمان، جان خود را از دست می‌دهند.

وی با بیان اینکه با وجود پیشرفت در حوزه بهداشت و درمان تعدادی از کشورها به شدت درگیر بیماری‌هایی نظیر وبا هستند، افزود: بیماری وبا یک بیماری اسهالی واگیردار است که عامل آن نوعی باکتری به نام  ویبریوکلرا بوده و بیشتر در مناطق گرم و مرطوب جهان دیده می‌شود.

مرادی تصریح کرد: اغلب موارد مرگ‌و‌مبر ناشی از وبا مربوط به درجات شدید و خیلی شدید بیماری است و این نوع درجات در کودکان بیشتر از افراد بزرگسال دیده می‌شود.

وی تاکید کرد: آمارهای جهانی نشان می‌دهند که حدود 10 درصد موارد وبا در مناطق مختلف دنیا بسیار شدید بوده و فرد مبتلا در مدت چند ساعت دچار مشکلات جدی و حتی شوک، تشنج و اغما می‌شود.

مرادی با اشاره به اینکه علت اصلی بروز مشکلات و خطرات جدی در مبتلایان به وبا از دست رفتن آب، الکترولیت و پتاسیم است، اظهار داشت: افرادی که دچار درجات شدید انواع اسهال به ویژه وبا می‌شوند، به اقدامات درمانی و مراقبتی فوری نیاز دارند و تاخیر در درمان آنها ممکن است زندگی فرد بیمار را به خطر بیاندازد.

وی یادآور شد: متاسفانه هنوز هم در برخی از کشورهای کمتر توسعه یافته جهان، شرایط بهداشت و درمانی در خصوص بیماری وبا بسیار پائین است و در واقع بسیاری از افراد مبتلا به وبا با خطر مرگ مواجعه هستند.

مرادی خاطرنشان کرد: وبا از جمله بیماری‌های شایع در فصل گرما است که اهمیت پیشگیری  و درمان آن در این فصل بسیار بوده و در صورت غفلت و بی‌توجهی، این بیماری می‌تواند از جنبه‌های مختلف مالی و جانی بسیار پرهزینه و خطرناک باشد.


انتهای پیام/
برچسب ها: وبا ، اسهال خونی ، شوک ، تشنج
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.