سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سنندج؛

حج تجلی وحدت امت پیغمبر است/ عدالت مبنای قضاوت اسلامی است

امام جمعه سنندج گفت: حج در حوزه اجتماعی موجب تقویت دین مبین اسلام و در واقع نمایش قدرت اسلام و تجلی وحدت امت پیغمبر می‌شود.

به گزارش  گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان ازسنندج،ماموستا عبدالرحمن خدایی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته سنندج به مقوله اهمیت عدالت در قضاوت پرداخت و گفت: خداوند تبارک و تعالی در آیات متعدد قرآن مجید بر عدالت در قضاوت مسلمانان تاکید کرده است.

وی افزود: مسلمانان باید در امر قضاوت همراه عدالت را اصل قرار داده و هیچگاه حق را به خاطر منافع مادی یک نفر ناحق نکنند.

امام جمعه سنندج بیان کرد: خداوند عدالت را بر قضاوت ارجح دانسته است، و مسلمان واقعی کسی است که از ظلم و ستم به دیگران پرهیز و همواره مبنای حرکت خود را بر مدار حق و حقیقت قرار دهد.

ماموستا خدایی در ادامه با تبریک هفته حج و اشاره به اعزام حجاج ایرانی به حج تمتع افزود: خداوند حج را بر کسانی که استطاعت مالی دارند واجب کرده است.

وی حج را عامل تقویت دین اسلام در دو محور فردی و اجتماعی دانست و اظهار کرد: فرایض حج با انگیزه دینی و الهی بوده و حضور انسان مسلمان در آن فضای معنوی موجب تقویت روحیه ایمانی‌اش می‌شود.امام جمعه سنندج در ادامه به آثار اجتماعی فریضه حج با توجه به شرایط کنونی نیز اشاره کرد و گفت: حج در حوزه اجتماعی موجب تقویت دین مبین اسلام و در واقع نمایش قدرت اسلام و تجلی وحدت امت پیغمبر می‌شود.

ماموستا خدایی در بخش دیگری از خطبه‌ها به رشوه و تاثیرات آن در زندگی فردی و اجتماعی انسان‌ها اشاره کرد و گفت: خداوند تبارک و تعالی به شدت این حرام الهی را منع کرده و مسلمانان را به خودداری از آن دستور داده است.

امام جمعه سنندج همچنین سوگند دروغ را از دیگر گناهان کبیره از منظر دین اسلام عنوان کرد و گفت: مسلمانان باید همواره دنیا را به عنوان محلی برای امتحان بدانند و در انجام دستورات دنیی ثابت قدم باشند.

انتهای پیام/س

برچسب ها: حج ، تجلی ، عدالت ، قضاوت ، کردستان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.