سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پزشک نباید دغدغه‌ای جز بیمار و درمان بیماری‌اش داشته باشد

تمامی دستگاههای حوزه سلامت‌، باید شرایط را به گونه‌ای فراهم کنند که پزشک به جز بیمار و انتخاب سریع ترین راه درمان برای او دغدغه خاطر دیگری نداشته باشد.

دکتر لاله تدین عضو هیات مدیره انجمن پزشکان عمومی شیراز در گفتگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان با اشاره به اینکه وزارت بهداشت و درمان بعنوان متولی سلامت، وظیفه خطیر سیاست گذاری در امر بهداشت و درمان را بر عهده دارد‌؛ اظهار داشت : قطعا پزشک به عنوان ارائه دهنده خدمت، انتظاراتی دارد تا بتواند با مردم به عنوان دریافت کننده خدمت بهترین تعامل را داشته باشد‌.

وی افزود‌: بنا‌براین لازم است تا متولیان سلامت  در سیاستگذاری‌های خود، به پراکندگی پزشکان در اقصی نقاط کشور با طیف گسترده‌ای از محرومیت‌ها توجه داشته و به توانایی‌های جامعه پزشکی و نظرات کارشناسی شده آنان ارج نهاده و بهره لازم را ببرند‌.

وی با اشاره به این که مقوله سلامت‌، امری است که تمامی دستگاه‌ها و سازمان‌ها را در یک کشور در بر می‌گیرد و صرفاً مرتبط با سازمان خاصی نیست، اذعان داشت‌:  برخورداری از خدمات بهداشتی درمانی با اهداف ارتقاء، حفظ و تامین سلامت افراد یکی از ارکان مهم پیشرفت هر جامعه را تشکیل می‌دهد که  در اصل سوم ، بیست و نهم و چهل و سوم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران نیز به ضرورت تامین بهداشت و درمان به عنوان نیازهای اساسی مردم تاکید شده است.

عضو هیات مدیره نظام پزشکی شیراز سلامتی را برخورداری از رفاه کامل جسمی‌؛ روحی‌؛  اجتماعی و معنوی‌؛ و نه صرفا نداشتن بیماری و معلولیت عنوان کرد و گفت: خطرات تهدیدکننده سلامت مانند بیماری‌های مسری و غیر مسری‌؛ آسیب‌ها؛ محصولات مصرفی‌؛ خشونت‌؛ بلایای طبیعی‌؛ آلودگی هوای شهرها‌؛ تصادفات جاده‌ای و غیره همه از جمله مواردی هستند که سلامت افراد را به خطر می اندازند‌.

 وی با بیان اینکه اکثریت وظیفه تامین سلامت را بر عهده وزارت بهداشت و درمان می‌دانند، افزود : با توجه به اینکه عوامل متعددی مانند متغیرهای اجتماعی‌، روانی‌، معنوی، بیولوژیک و غیره بر سلامت موثر هستند همراهی تمامی دستگاه‌ها با وزارت بهداشت جهت تامین سلامت و ارتقاء بهداشت کشور ضروری است.

تدین  تصریح کرد: تصمیم گیری‌های بدون مشورت و صرفا الگوسازی، بدون فراهم آوردن زیر ساخت های لازم، سبب گردیده حتی موفق‌ترین برنامه‌ها هم ، در مرحله عمل نتواند دستاوردهای موردنظر را داشته باشد.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
منوچهر
۰۶:۳۷ ۳۰ مرداد ۱۳۹۴
همراهی وزارت دارایی ومجموعه های وابسته باوزارت بهداشت عامل موفقیت ودستیابی به این هدف است