سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشکلات ژنتیکی مهمترین عامل ابتلا به بیماری‌های فکی

درمان مشکلات فکی در سنین پایین به نوعی پیشگیری محسوب می‌شود زیرا در غیر اینصورت در سنین بالا نیازمند درمان‌های پیچیده ارتودنسی و جراحی فک خواهد بود.

دکتر نوید ناصری عضو شورایعالی انجمن دندانپزشکی ایران در گفتگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان در خصوص درمان مشکلات فکی با استفاده از ارتودنسی اظهار داشت: تصور از درمان پيشگيرانه ارتودنسى مثل واكسيناسيون در ساير بيماريها نيست كه با انجام واكسيناسيون، مشكل ارتودنسى نيز بطور كلی ريشه كن شود.

وی افزود: ارتودنسی پيشگيری عملاً يك نوع مداخله در روند رشد و تكامل فك و صورت و دندانهاست که در اغلب  موارد با انجام اين درمان پيشگيرانه، شرايطی فراهم می‌شود كه بيمار را از درمانهاى پيچيده تر، سخت تر، پرهزينه تر و طولانى تر بى نياز مى‌سازد.

این متخصص ارتودنسی در  مورد مشكلات دندانى‌( نامرتبی دندانى و بدون مشكلات فكى) اذعان داشت: حفظ دندان شيری مهم ترين اصل پيشگيری در مشكلات كمبود فضای دندانی محسوب می‌شود و حتی در صورت از دست رفتن دندان شيری، حفظ فضاى دندان شيرى از دست رفته كه توسط دستگاههاى ساده‌اى انجام مي‌شود، مى‌تواند از بروز مشكلات پيچيده بعدى جلوگيری كند و يك نوع درمان پيشگيرانه ارتودنسى محسوب می‌شود.

ناصری در خصوص رویش صحیح دندانهای دائمی خاطرنشان کرد‌: بخش ديگری از درمان‌های ارتودنسی پيشگيرانه دركودكان در سنين رشد با درمان‌هايی نظير تراش دندان‌، كشيدن انتخابی از دندان‌های شيری و يا حتى دائمی و همچنين استفاده از دستگاه‌های متحرك، شرايط لازم جهت رشد صحيح دندان‌های  دائمی در حال رويش فراهم آورده می‌شود.

به گفته وی با اهمیت دادن به دندانهای شیری‌؛ مراجعه به موقع و منظم به دندانپزشک و جلوگیری از ایجاد و باقی ماندن عادتهای دهانی غلط در کودک مانند مکیدن انگشت و فشردن زبان به جلوی دهان می‌توان تا حد زیادی از بروز این ناهنجاری‌ها جلوگیری نمود.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.