سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رودهن؛

سوره یس عظمت و قدرت خداوند را بیان می کند

امام جمعه دماوند با بیان اینکه سوره یس عظمت و قدرت خداوند را بیان می کند افزود: خداوند متعال در آیه 67 این سوره به انسان هایی اشاره دارد که از صراط مستقیم دور شدند و به خود و جامعه ظلم کردند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از رودهن، حجت الاسلام "محمد علاءالدینی" گفت: خداوند متعال در این آیه به کفار می فرماید اگر بخواهیم آنان را در جای خود مسخ می کنیم و به صورت حیوان یا جمادی درمی آوریم به طوری که نه می توانند به سوی مقصدشان بروند و نه بازگردند.

این مقام مسوول بیان کرد: قانون اصل الهی، رحمت واسعه خداوند است و مسخ شدن انسان در شرایط خاص محقق می شود چرا که قدرت خداوند منحصر به یک مکان و زمان نیست که خداوند متعال می فرمایند اگر اراده کنیم هیچ کس توانایی مقابله با این اراده عظیم را ندارد.

امام جمعه دماوند "مسخ" را به معنای کنار رفتن و دگرگون شدن صورت آدمی به خلقتی زشت و بدمنظره دانست و گفت: خداوند در آیه 66 به کفار می فرماید که اگر بر کفر خود اصرار داشته باشند بینایی آنان را می گیرد که این موضوع شاید برای انسان ها قابل پذیرش باشد ولی تبدیل شدن چهره کافران بصورت خوک یا میمون نشان از عظمت اراده الهی است.

حجت الاسلام علاءالدینی با بیان اینکه در فرهنگ قرآن هر انسانی در روز رستاخیز جوابگوی اعمال خویش است، بیان کرد: به فرموده پیامبر اکرم (ص) از خداوند متعال می خواهیم تا باطن اشیا و اعمال زشت را به ما نشان دهد تا از آن دوری کنیم.

وی در پایان گفت: امروز باید خطوط قرمز را بشناسیم و با بصیرت و آگاهی در مسیر درست و الهی حرکت کنیم.

انتهای پیام/ح

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.