سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ارومیه؛

حضور 2 هزار و 280 نفر پزشک با کاروان حج تمتع در آذربایجان غربی

مدیر حج و زیارت آذربایجان غربی گفت: امسال 2 هزار و 280 نفر پزشک با کاروان حج تمتع در آذربایجان غربی هستند.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، محمدرضا ندیری ظهر امروز در در جلسه‌ای که با حضور خبرنگاران در سالن جلسات سازمان حج و زیارت استان برگزار شد، اظهار داشت: امسال عوامل انسانی در کاروان‌های اعزامی کم شده است، اضافه کرد: به طوری که سراسر کشور در مجموع 2 هزار و 280 نفر پزشک با کاروان‌ها همراه خواهند شد و هر دو کاروان یک پزشک در اختیار خواهد داشت.

وی به اجرای طرح مودت ویژه زائران خانه خدا با هدف ساماندهی نیروهای فرهنگی و اجتماعی اشاره و خاطرنشان کرد: زائرانی که از مدرک تحصیلی لیسانس به بالا برخوردار هستند، در این طرح جهت دریافت آموزش‌های مورد نیاز پیرامون فرهنگ مردم مقصد مورد نظر، نحوه حضور در اماکن زیارتی و ... شرکت می‌کنند.

ندیری افزود: امسال یک هزار و 949 نفر به حج تمتع از آذربایجان غربی اعزم خواهند شد، که از این تعداد 977 نفر زن و 972 نفر مرد هستند.

وی جوان‌ترین زائر در بین آنها را متولد سال 1372 و سالمندترین فرد هم متولد سال یک هزار و 300 عنوان و خاطرنشان کرد: از 12 تا 14 شهریور ماه امسال پروازها صورت خواهد پذیرفت، از 12 مهر ماه تا 15 مهر ماه پروازهای برگشت برنامه‌ریزی شده است، که طبق برنامه با همراهی و همکاری عوامل صورت می‌گیرد.

ندیری حضور توام با دقت و منظم در کلاس‌های توجیهی برای اعزام به آئین حج را برای زائران خانه خدا امری لازم و مهم دانست، گفت: نکات و مطالب مطروحه در این سری جلسات به معنای واقعی باید مورد توجه قرار گیرد.

مدیر حج و زیارت آذربایجان غربی به اهمیت بهره‌گیری از فضای معنوی حاکم بر موسم حج تاکید و تصریح کرد: گذراندن وقت در بازارها موجب از دست دادن فیوضات الهی می‌شود، به ویژه اینکه چه بسا چنین فرصتی دیگر به دست نیاید.

وی با اظهار به اینکه کاروان‌های 85 نفر و 115 نفر فقط یک روحانی در اختیار دارند، اضافه کرد: کاروان‌های 135 نفر و 160 نفر یک روحانی و یک معین دارند، به طوری که تعداد زائران خانم از درصد مشخص بالاتر باشد معین اعزامی از بین خواهران مبلغ خواهد بود.

انتهای پیام/ز

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.