سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برنامه‌های بهداشت حرفه‌ای در طرح تحول سلامت

پیگیری جدی برنامه‌های بهداشت حرفه‌ای در طرح تحول نظام سلامت کشور از جمله اقدامات این روزهای اداره سلامت محیط کار است.

مرتضی عزتیان رئیس اداره خدمات بهداشت حرفه‌ای و مشاغل خاص وزارت بهداشت در گفتگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان بیان کرد: طرح تحول نظام سلامت فرصت مناسبی جهت تشدید، حساس‌سازی و جلب مشارکت بخش‌های دست‌اندرکار در امر سلامت نیروی کار است.

وی همچنین اضافه کرد: اداره خدمات بهداشت حرفه‌ای و مشاغل خاص مرکز سلامت محیط کار وزارت بهداشت با پیش‌بینی بسته‌های خدماتی چگونگی افزایش پوشش را در سطح کشور دنبال می‌کند.

عزتیان در ادامه اظهار کرد: این افزایش در برنامه‌های بهداشت حرفه‌ای با الویت‌گذاری در حوزه‌های کشاورزی، معدن و بخش‌های خدماتی نظیر قالیبافان و کارگردان ساختمانی در سال جاری در دست اقدام است.

وی افزود: طی برنامه‌های آموزشی که در سراسر کشور که در قالب کارگاه‌های آموزشی پیش‌بینی شده است، سعی در بهبود روند خدمات حرفه‌ای داریم، آموزش‌ها به صورت آبشاری و از طریق معاونت‌های بهداشتی انجام می‌شود، در ابتدای امر کارشناسان بهداشت حرفه‌ای و در نهایت گروه‌های هدف تحت پوشش قرار خواهند گرفت.

رئیس اداره خدمات بهداشت حرفه‌ای وزارت بهداشت عنوان کرد: امید است که تا پایان سال جاری شاخص‌های بهره‌مندی نیروی کار از خدمات سلامت حرفه‌ای ارتقا یافته و به سطح قابل قبولی برسد.از جمله برنامه‌های در حال اقدام می‌توان به برگزاری شانزدهمین نشست کشوری و همایش سالیانه بهداشت کشاورزی در نیمه دوم شهریورماه در تبریز اشاره که با هدف حساس‌سازی و جلب مشارکت بخش‌های جهاد‌کشاورزی و تشدید اقدامات پیش‌بینی شده به اجرا در خواهد آمد.


انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.