سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

توانایی تولید محصولات داخلی در گرو حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان

در صورتی می‌توانیم محصولات داخلی را در کشور تولید کنیم که ستاد زیست فناوری از شرکت‌های دانش‌بنیان حمایت کند.

مصطفی قانعی دبیر ستاد زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در گفتگو با خبرنگار  حوزه فن‌آوری‌های نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان  اظهار کرد:اگر شرکتهای داخلی توانایی تولید محصولات را داشته باشند، دچار مشکل نخواهیم شد و البته این مسئله به این بستگی دارد که ستاد از توانایی‌های شرکت‌های دانش بنیان حمایت کند تا در این راستا بتوانیم به خودکفایی برسیم. 

وی در ادامه تاکید کرد: در دوران پسا تحریم دانش‌ فنی و محصول در بازار از موضوعات مهم و با اهمیت به شمار می‌رود و هم‌اکنون وزارت بهداشت در صورتی اجازه واردات داروها را به آن‌ها نمی‌دهد که محصول در بازار باشد.

قانعی خاطر نشان کرد: وزارت بهداشت باید پاسخگوی نیازهای مردم باشد و در صورتیکه محصول در بازار وجود نداشته باشد، به واردات تن نمی‌دهد. 

دبیر ستاد زیست فناوری معاونت علمی با اشاره به تولید کننده‌های داخل کشور تصریح کرد: چنانچه تولید کننده در داخل کشور وجود داشته باشد و بتواند نیازهای مردم را بر طرف کند، وزارت بهداشت با حمایت از آنها کمک می‌کند تا محصولات خود را از شرکت‌های داخلی تهیه کنند. 

قانعی عنوان کرد: اگر توانایی تولیدات دارویی در کشور وجود داشته باشد، این مسئله از قبل توسط وزیر بهداشت ابلاغ می‌شود و در صورتیکه عدم توانمندی و توانایی در کشور وجود داشته باشد به واردات  دارو روی می‌آوریم. 


انتهای پیام/ 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.