سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سمنان؛

افزایش 40 درصدی اعتبار تجهیزات هنرستان های فنی و حرفه ای

معاون اموزش متوسطه وزارت اموزش و پرورش گفت:اعتبار تجهیز مدارس فنی و حرفه ای در سال تحصیلی94- 95، 40 درصد افزایش یافته است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، علی زرافشان معاون اموزش متوسطه وزارت اموزش و پرورش در سمنان به خبرنگاران گفت: اعتبار تجهیزات هنرستان های آموزش فنی حرفه ای از 250 میلیارد ریال به 360 میلیارد ریال افزایش یافته است.
وی از تخصیص ردیف بودجه ای برای کیفیت بخشی به مدارس شبانه روزی در کشور خبر داد و اضافه کرد: 70 میلیارد اعتبار نیز برای سال تحصیلی جدید برای مدارس شبانه روزی اختصاص یافته است. زرافشان خاطرنشان کرد: تا پایان تابستان 94 وسایل گرمایشی و سرمایشی تمام مدارس کشور تعمیر و یا تعویض می شود .

زرافشان با بیان اینکه در دوره دوم متوسطه آموزشی کشور در سال تحصیلی جدید پایه دهم وجود ندارد، گفت: دوره اول متوسطه کشور از پایه هفتم تا نهم را شامل می شود و به ترتیب در دو سال آینده در دوره دوم متوسطه آموزشی، پایه های یازدهم و دوازهم وجود نخواهد داشت. وی با اشاره به تکمیل دوره اول متوسطه آموزشی در کشور با اضافه شدن دانش آموزان پایه نهم، تصریح کرد: در سال تحصیلی 94 - 95، یک میلیون دانش آموز به دوره اول متوسطه اضافه و جمعیت دانش آموزی این پایه از دو میلیون به سه میلیون دانش آموز افزایش می یابد.

 معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و آموزش، با بیان اینکه در سال تحصیلی جدید، یک میلیون دانش آموز نیز از جمعیت دوره دوم متوسطه کاهش می یابد، ساماندهی فضای آموزشی، نیروی انسانی و آموزش نیروهای آموزشی را مهمترین رویکرد این وزارتخانه در مدیریت این بخش عنوان کرد. وی تصریح کرد: در مجموع با توجه به افزایش جمعیت دانش آموزی دوره اول و کاهش آن در دوره دوم متوسطه آموزشی در کشور، دور اول متوسطه با کمبود 16 هزار کلاس درس و دوره دوم متوسطه با آزاد شدن 20 هزار کلاس درس همراه است که این بخش نیازمند مدیریت مناسب است. 

آموزش مورد نیاز معلمان با توجه به جدید بودن کتابهای درسی پایه های پنجم و نهم آموزشی، تامین نیرو و برنامه های آموزشی و فرهنگی برای مدارس مسکن مهر در کشور و ... از مباحث مورد اشاره علی زرافشان بود.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با اشاره به حضور 550 هزار دانش آموز پایه سوم متوسطه در امتحانات نهایی آموزش نظری، خاطرنشان کرد: از این تعداد 100 هزار نفر وارد دوره پیش دانشگاهی برای ورود به آموزش عالی نمی شوند. 

علی زرافشان روز چهارشنبه برای حضور در همایش تجارب برتر مداس هوشمند قطب پنجم کشور، در اداره آموزش و پرورش شهرستان سمنان حضور یافت.

انتهای پیام/ز
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.