سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سایه خشکسالی بر سر تالاب‌ هشیلان

مدیر کل اداره حفاظت محیط زیست کرمانشاه گفت: تغییر اقلیم در کنار دستکاری انسانی سهم بیشتری را در رساندن تالاب هشیلان به مرز بحران ایفا کرده است.

غلامحسین کاظمی مدیر کل اداره حفاظت محیط زیست کرمانشاه در گفت‌و‌گو با خبرنگار حوزه محیط زیست گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران‌ جوان در خصوص وضعیت تالاب هشیلان اظهار کرد: خشکسالی و کمبود آب از یک سو و چاه‌های غیر مجاز اطراف تالاب از سوی دیگر تالاب هشیلان را به مرز بحران خشکسالی رسانده است.

وی ادامه داد: از سال 87 با شروع تغییر اقلیم در این استان تا این زمان کل استان با کمبود آب مواجه شده که در پی خشک شدن بسیاری از چشمه‌ها و کم‌آب سد گاووشان در تامین حق آبه تالاب برای جلوگیری از خشک شدن آن با مشکل مواجه شده‌ایم.

مدیر کل اداره حفاظت محیط زیست کرمانشاه در خصوص وضعیت کنونی تالاب تصریح کرد: اکنون قسمت‌هایی از تالاب خشک شده و با هماهنگی‌هایی که با آب منطقه‌ای استان انجام داده ایم سعی در بهبود وضعیت هشیلان داریم.

کاظمی در خصوص وضعیت گونه‌های گیاهی و جانوری این تالاب گفت: تلفات گاهی در  این تالاب را بارها شاهد بوده‌ایم و تعداد پرندگان و حیواناتی که به این تالاب می‌آمدند به تدریج کاهش پیدا کرده است که با تامین حق‌آبه آن مطمئنا با بازگشت‌شان مواجه خواهیم شد.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.