سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افزایش فشارهای رسانه ای بر مهارت های ازدواج موثر است

مدیرکل امور بانوان شهرداری تهران از اجرای برنامه های آموزشی- فرهنگی ویژه دختران پایتخت در دهه کرامت خبر داد وگفت: افزایش فشارهای رسانه ای موثر بر گرایش خانواده در خصوص بلوغ دختران ومهارت های پیش از ازدواج دلیل تاکید بر اجرای این گونه برنامه ها است.

 نرگس معدنی پور مدیرکل امور بانوان شهرداری تهران در گفت و گو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان در تشریح برنامه های دهه کرامت اظهار کرد: برنامه های دهه کرامت و روز ملی دختران از جمله برنامه های ملی، مذهبی و مناسبتی است که بیش از7 سال از اجرای آن می گذرد و مصادف با میلاد حضرت معصومه (س) و میلاد با برکت حضرت علی بن موسی الرضا(ع) اجرا می شود.

وی در خصوص برنامه های این دهه افزود: در 123 مدرسه  شهر تهران جشن ها و نمایشگاه هایی با محوریت دختران و با همکاری مدیریت محله و پایگاه بسیج خواهران محلات برگزار و از دختران حافظ قرآن تجلیل به عمل می آید.

مدیرکل امور بانوان شهرداری تهران ادامه داد: در این جشن ها ضمن مولودی خوانی، اجرای تواشیح و سخنرانی، از دختران موفق تجلیل به عمل می آید. علاوه بر آن نمایشگاه هایی در 123 مسجد شاخص پایتخت با همکاری پایگاه های بسیج محلات و مدیریت محلات  با عنوان جشن عبودیت برگزار می شود.

معدنی پور افزایش فشارهای رسانه ای موثر بر گرایش خانواده در خصوص بلوغ دختران ومهارت های پیش از ازدواج، رشد نفوذ صنایع فرهنگی در زمینه ازدواج، لزوم هماهنگی و یکپارچگی در زمینه ترویج فرهنگ ازدواج، ضرورت تدوین برنامه های مدون اجرایی در جهت ترویج فرهنگ ازدواج و آموزش دهی به خانواده جهت گذران سن بلوغ و لزوم توجه به ترویج بحث ازدواج و بلوغ دختران را دلیل تاکید بر اجرای این گونه برنامه ها بیان کرد.

 وی رویکرد آموزشی و کارگاهی ویژه دختران با موضوعات مختلف از جمله کرامت اجتماعی دختران، تکریم در خانواده، عفاف و حجاب، سبک زندگی اسلامی ایرانی، آداب و مهارت های زندگی، آشنایی با سیره ائمه اطهار و متون قرآنی  را از مهمترین اهداف برگزاری این جشن ها دانست و گفت: در جشن هایی که همه ساله برگزار می شدد سعی شده است اهداف مورد نظر پیگیری شود و امسال برای هر یک روز های دهه کرامت عناوینی انتخاب شده است.

معدنی پور با اشاره به اسامی روزهای دهه کرامت تصریح کرد: بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته، 25 مرداد با عنوان دختران، حیات طیبه و الگوی متعالی زن مسلمان، 26 مرداد با عنوان دختران و شکوفایی توانمندی های فردی و اجتماعی، 27 مرداد با عنوان دختران، آداب زندگی اسلامی ایرانی، 28 مرداد با عنوان دختران و تکریم خانواده، 29 مرداد با عنوان دختران، تعلیم و تربیت و دانش پژوهی، 30 مرداد با عنوان دختران، اهل بیت (ع) و معنویت مبتنی بر دین، 31 مرداد با عنوان دختران و عفاف و حجاب، اول شهریور با عنوان دختران، سلامت اجتماعی – روانی و جسمی، 2شهریور با عنوان دختران، مشارکت و کرامت اجتماعی و 3 شهریور با عنوان دختران، نشاط و کیفیت زندگی نام گذاری شده است.

وی بیان کرد: در هر یک از این روزها به ترتیب برنامه هایی چون مراسم جشن، وبلاگ نویسی، نشست های تخصصی مراسم جشن پروانه ای در دست مادر، دیدار با علما، مراسم شب شعر، راهپیمایی و تجمع، اردوهای آموزشی، تفریحی یا زیارتی، پروژه های کوچک در مدارس و دانشگاه ها و ورزش در بوستان ها اجرا می شود.

مدیرکل امور بانوان شهرداری تهران افزایش و گسترش فشارهای رسانه ای موثر بر گرایش خانواده در خصوص بلوغ دختران ومهارت های پیش از ازدواج، رشد نفوذ صنایع فرهنگی در زمینه ازدواج، لزوم هماهنگی و یکپارچگی در زمینه ترویج فرهنگ ازدواج، ضرورت تدوین برنامه های مدون اجرایی در جهت ترویج فرهنگ ازدواج و آموزش دهی به خانواده جهت گذران سن بلوغ و لزوم توجه به ترویج بحث ازدواج و بلوغ دختران را دلیل تاکید بر اجرای این گونه برنامه ها بیان کرد.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.