سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد؛

استقرار ایستگاه سنجش گازهای آلاینده هوا در حرم مطهر رضوی

با همکاری اداره کل هواشناسی استان خراسان رضوی و سازمان عمران و توسعه حريم حرم مطهر رضوی ایستگاه سنجش گازهای آلاینده هوا با اعتبار بیش از 13 میلیارد ریال در حرم مستقر شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛ مدير كل هواشناسی خراسان رضوی در خصوص سنسورهای موجود در این ایستگاه گفت: این ایستگاه علاوه بر اندازه گیری و نمایش میزان گازهای آلاینده هوا همچونمونو اكسيد كربن، دی اكسيد كربن، مونو اكسيد گوگرد، دی اكسيد نيتروژن، اوزون و ذرات ریز معلق هوا به قطر 2 و نیم میکرون را اندازه گیری می کند.

مجید حبیبی نوخندان افزود: همچنین در این ایستگاه علاوه بر اندازه گیری پارامترهای آلاینده هوا، پارامترهایی چون میزان تشعشع، سمت و سرعت باد و دما قابل اندازه گیری و ارزیابی است.

وی با اشاره به این تا به حال در شهر مشهد چنین ایستگاه سنجش آلاینده ای در این موقعیت جغرافیای وجود نداشته است، گفت: این ایستگاه در کانون جمعیتی فوق العاده­ای نصب و راه­اندازی شده است که می­توان اطلاعات مفیدی از این ایستگاه به دست آورد.

همچنین مدير عامل سازمان عمران و توسعه حريم حرم حضرت رضا(ع) نيز در خصوص اهمیت استراتژیک این ایستگاه گفت: اطلاعات به دست آمده از این ایستگاه می­تواند مورد توجه مدیران شهری و همچنین مسئولان آستان قدس رضوی قرار گیرد تا از این اطلاعات در تصمیمات و برنامه ریزی­های آینده خود برای محدودیت­های ترافیکی و همچنین توسعه حریم حرم مطهر استفاده کنند.

جمشيد ميرشاهی افزود: امکان نمایش میزان کیفیت هوا در نمایشگرهای بزرگ حرم مطهر وجود دارد تا زائران و مجاوران حرم مطهر امام رضا(ع) از کیفیت هوا در حوزه مرکزی شهر مشهد مطلع شوند.

انتهای پیام/ح

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.