سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تبریز؛

کمبود آب در شهرستان بناب فراتر از بحران است

فرماندار بناب با اعلام این مطلب اظهار داشت: کمبود آب به عنوان مهم‌ترین موانع توسعه کشاورزی در سطح شهرستان بناب است .

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان فرج الهی در جلسه کار گروه آب و کشاورزی شهرستان بناب تصریح کرد: ایجاد تغییر در الگوی کاشت محصولات کشاورزی و نیز روی آوردن به روش‌های نوین آبیاری مهم‌ترین راهکارهای مصرف بهینه آب موجود است تا بتوان از کمترین میزان آب برای رفع مشکلات کشاورزان بیشترین بهره را برد.

وی از تجهیز یک هزار هکتار از اراضی شهرستان بناب به آبیاری قطره‌ای تا آخر این هفته خبر داد و گفت: این طرح‌ها که در دو روستای شهرستان بناب آغاز می‌شود، بالغ بر 140 میلیارد ریال اعتبار صرف اجرای آن خواهد شد که 90 درصد این اعتبارات بصورت بلاعوض توسط دولت پرداخت و 10 درصد آن نیز توسط کشاورزان پرداخت خواهد شد.

فرماندار بناب تصریح کرد: با اجرای آبیاری قطره ای در یکهزار هکتاراز اراضی کشاورزی چشم‌انداز پیش‌بینی شده در سند توسعه و تدبیر در این بخش تحقق می‌یابد.

وی افزود:با توجه به بحران جدی آب در منطقه بناب که متاسفانه خیلی از مردم آنرا باور ندارند به این میزان قانع نیستیم و امیدواریم شاهد تحت پوشش قرار گرفتن بخش بیشتری از اراضی شهرستان به طرح آبیاری قطره‌ای باشیم.

فرماندار بناب با انتقاد از عدم ترویج وآگاه سازی کشاورزان به عواقب امر گفت:بیشترین مشکل ما در این بخش عدم اجرای برنامه های ترویجی است و باید کشاورزان منطقه نسبت به عواقب امر و فواید سیستم های نوین آگاه سازی شوند.

فرج الهی افزود:کارشناسان جهاد کشاورزی باید حضور در مزارع را برای انجام کارهای ترویجی به پشت میز نشینی در اداره ترجیح دهند.

وی خاطر نشان کرد:کشاورزان از روی ناآگاهی مزارع خود را بصورت غرق آبی آبیاری می کنند و این در حالی است که دیگر زمان آبیاری غرق آبی گذشته و اگر به همین منوال پیش رود آبی برای استفاده کشاورزی نخواهد ماند.
 
انتهای پیام/گ
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.