سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

به گفته پیامبر اسلام (ص) خوردن این میوه قلب را نورانی می کند

خداوند برای هر فصلی میوه‌ای مورد نیاز آن فصل آفریده و توصیه حکماء بر مصرف میوه در همان فصل رسیدنش است، یکی از میوه‌های با ارزش فصل پائیز که خداوند به ما ارزانی کرده انار است، این میوه بهشتی فوائد و خواص بسیاری دارد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان: انار از جمله میوه‌های بهشتی است که در قرآن کریم از آن یاد شده است. در قرآن آمده است: « و الزیتون و الرّمان مُتَشابِهاً و غَیرَ مُتشابِه »، زیتون و انار و میوه‌های مشابه و نامشابه آفریده است»
 
محققان طب قرآنی معتقدند که انار به عنوان یک میوه بهشتی از این جهت در فصل پاییز به بار می‌نشیند که فصل پاییز فصل خزان درختان و گرفتگی آسمان است و برای جلوگیری از افسردگی و نگرانی دانه‌های انار بسیار مفید بوده و موجب شادابی می‌شود.
 
انار در طب اسلامی از جایگاه ویژه‌ای برخوردار بوده و همواره مورد تأکید ائمه (ع) قرار داشته است. در این رابطه امام رضا (ع) می‌فرمایند: انار شیرین و ترش بخورید؛ چراکه انسان را نیرو می‌دهد و خون را زنده می‌سازد.
 
پیامبر اسلام (ص) در حدیثی می‌فرمایند: هر کس اناری را کامل بخورد، خداوند قلب او را چهل شب نورانی می‌دارد.
 
امام علی (ع) می‌فرمایند: در هر دانه انار چون در معده جای می‌گیرد، حیاتی برای قلب و فروغی برای نفس است و شیطانی را که وسواس نام دارد چهل شب بیمار می‌کند.
 
امام صادق (ع) می‌فرمایند: برشما باد انار؛ چراکه هیچ گرسنه‌ای آن را نمی‌خورد، مگر این که وی را بسنده است و هیچ سیری آن را نمی‌خورد، مگر این که غذا را بر وی گوارا می‌سازد.
 
امام صادق(ع) می‌فرمایند: انار را با پیه آن بخورید؛ چراکه معده را می‌پالاید و ذهن را افزون می‏‌کند.
 
رسول خدا (ص) در حدیثی فرموده‌اند: هیچ اناری نیست مگر این که در آن یک دانه از بهشت وجود دارد و من دوست دارم حتی یک دانه از آن را ترک نکنم.

منبع:ایسنا
انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۰۸:۲۸ ۲۷ مرداد ۱۳۹۴
قیمتش راهم بگو درموردفوایدان می دانیم چندساله نخوردیم
ریحانه
۰۵:۴۸ ۲۷ مرداد ۱۳۹۴
مگه میشه میوه خرید؟؟؟!!!!