سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

واعظی در نشست خبری مطرح کرد

ورود اپراتورهای جدید مخابراتی تا پایان سال

وزیر ارتباطات وفناوری اطلاعات گفت:به منظور ایجاد خدمات ارتباطی مورد نیاز تلاش داریم اپراتورهای دیگری در زمینه تلفن ثابت ایجاد کنیم.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان،محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در حاشیه همایش خدمات عمومی والزامي ict در نشست خبری اظهار کرد:باتوجه به اینکه هدف وزارت ارتباطات ودولت رسیدگی به امور مخابراتی واینکه شرکت ها کار خود را به درستی انجام دهند و به همین منظور تلاش داریم اپراتورهای دیگری در زمینه تلفن ثابت تا پایان سال به فعالیت بپردازند.

وی در خصوص برخی مشکلات به وجود آمده در زمینه مخابرات وبدهی به زیر ساخت افزود:در تمامی برخوردهایی که با مخابرات و شرکت‌های دیگر داریم هدفمان این است که آنها کارشان را به خوبی انجام دهند. زیرا معتقدیم مجموعه آنها که بخش ای سی تی کشور را شکل می‌دهد و از این حیث هر کدام در فعالیتشان خللی وارد شود کشور در این حوزه عقب خواهد افتاد.

واعظی در ادامه عنوان کرد: تا قبل از هم‌کدسازی تلفن ثابت آبونمانی که از مشترکان دریافت می‌شد 32 تومان بود که با اجرای این طرح به 900 تومان رسید و این یعنی گرانی. البته باید این را هم در نظر داشت که تعرفه‌های بین شهری کمی پیش از اجرای این طرح کمی کمک حال مخابرات بود اما با اجرای هم‌کدسازی برای تمامی استان‌ها ثابت شد.

وی همچنین در خصوص درآمد مخابرات گفت:در مراحل اجرای این طرح برآورد کردیم بین 22 تا 25 درصد به درآمدهای مخابرات افزوده شود و این اعداد را سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی حساب و کتاب کرده بود اما اینکه الان مخابرات می‌گوید مشکل مالی دارد و باید تعرفه‌هایش را افزایش دهد پیشنهاد می‌کنیم اولا سیستم‌های مخابراتی را بروزرسانی کنند و بعد در قالب بسته‌ای توسعه‌ای درصدد افزایش تعرفه‌ها باشند.

واعظی افزود: برای توسعه نمی‌شود که همیشه تمامی سود شرکت را بین سهامداران تقسیم کنیم و این روال در تمام دنیا عرف است و مدتی سود نمی‌دهند و به جای آن عملیات توسعه را پیگیری می‌کنند. زیرا سود چنین کاری اول از هر چیز به خود اپراتور بر می‌گردد و در نهایت سود آتی آن چند برابر می‌شود ومردم باید پولی را که می‌پردازند تبدیل به خدمات شود و با وجود اینکه بخشنامه‌ای توسط هیئت دولت مبنی بر عدم افزایش تعرفه‌ها به تمامی دستگاه‌ها ابلاغ شده اما برای افزایش تعرفه‌ها بدون اجازه دولت و استدلال قوی تعرفه‌ای برای آن نمی‌توانیم افزایشی داشته باشیم.


در حال تکمیل....
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.