سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تصاویری از تصمیمات ظالمانه سیاستمداران آمریکایی در مستند «خاطرات نارنجی»

کارگردان مستند «خاطرات نارنجی» گفت: ما در این مستند تصمیمات نادرست و ظالمانه سیاستمداران آمریکایی را به تصویر کشیده‌ایم که این سیاستمداران حتی به سربازان خودشان هم رحم و مروتی نشان نداده‌اند.

وحید فرجی کارگردان مستند «خاطرات نارنجی» در گفتگو با خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به تبعات جنگ آمریکا علیه مردم ویتنام اظهار داشت: این مستند بیان‌گر وقایعی است که در جنگ ویتنام بر علیه مردم این کشور وارد شده و سربازان ویتنامی و حتی خود سربازان آمریکایی آسیب‌هایی را در این زمینه دیده‌اند.

وی بیان کرد: بعد از گذشت چهار دهه هنوز آثار و تبعات این جنگ در این منطقه وجود دارد، به طوری که سلاح‌های شیمیایی و بمب‌های خوشه‌ای استفاده شده توسط ارتش آمریکاسبب بروز معلولیت‌های جسمی و روحی نسل بعد از جنگ در بین مردم ویتنام و همچنین سربازان آمریکایی شده است.

کارگردان مستند «خاطرات نارنجی» با بیان اینکه در این مستند هر دو سوی جنگ ویتنام مورد بررسی قرار گرفته است افزود: در این مستند ما تصمیمات نادرست و ظالمانه سیاستمداران آمریکایی را به تصویر کشیده‌ایم که این سیاستمداران حتی به سربازان خودشان هیچ رحم و مروتی نشان نداده و در جنگ ویتنام از بمب‌های خوشه‌ای و تسلیحات نامتعارف استفاده کرده‌اند.

وی ادامه داد: این مستند که برای اولین بار در جشنواره کازان روسیه مورد قبول واقع شده به مشکلات و معلولیت‌های فرزندان سربازان آمریکایی بعد از گذشت چهار دهه پرداخته است.

فرجی ابراز داشت: از مشکلات ساختن این مستند می‌توان به پیدا کردن سربازان ویتنامی و آمریکایی و جلب اعتماد دو طرف برای همکاری با ما بوده‌ است که این کار با همکاری وزارت امور خارجه و همچنین موسسه فرهنگی میثاق انجام شده و این مستند برای اولین بار در موسسه فرهنگی اوج به نمایش درآمده است.

وی تاکید کرد: جنگ ویتنام به خاطر آسیب‌هایی که به مردم این کشور وارد شده از لحاظی شبیه به هشت سال دفاع مقدس خودمان بوده و همین امر سبب پرورش ایده ساخت چنین مستندی در ذهن شد.

فرجی در پایان گفت: عنصر نارنجی یک ماده شیمیایی قوی است که در جنگ ویتنام توسط ارتش آمریکا استفاده شد و سبب بروز عوارض جبران‌ناپذیری در بین مردم این کشور شده است.

انتهای پیام/


تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.