سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آسیب‌های اجتماعی زنانه شدن اعتیاد

یک جامعه شناس گفت: دلیل اصلی رشد اعتیاد در میان زنان نا به سامانی‌های خانوادگی و بالا رفتن آمار طلاق است.

قرائی مقدم جامعه شناس در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان اظهار کرد: بسیاری از زنان که در دام اعتیاد گرفتار شده‌اند، مطلقه‌اند و به دلیل فقر و بیکاری و تضعیف ارزش‌های اجتماعی حاصل از طلاق به اعتیاد روی آورده‌اند.

وی اضافه کرد: آسیب‌های اجتماعی همان طور که مردان را تحت تاثیر قرار می‌دهد بلطبع زنان نیز از آن متاثر خواهند شد.

وی همچنین تصریح کرد: شوهران معتاد یکی از مهمترین عوامل اعتیاد زنان به شمار می‌آیند، این افراد برای اینکه همراهی داشته باشند و به هنگام تنگ دستی برای تهیه مواد مخدر بتوانند همسر خود را به کارهایی نظیر فروش مواد مخدر و خود فروشی بکشانند او را معتاد می‌کنند.

وی افزود: داشتن والدین معتاد نیز خود سبب ساز ورود فرزندان به اعتیاد است و بسیار محتمل است که فرزندان رفتار آسیب زای آن را الگو قرار داده و به اعتیاد روی بیاورند.

وی خاطر نشان کرد: قلیان و سیگار دروازه ورود شخص به چنگال اعتیاد است و دختران و زنانی که این مواد را استعمال می‌کنند احتمال بالایی دارد که در آینده به دام اعتیاد گرفتار شوند.

قرائی مقدم افزود: بسیاری از دختران و زنان به دلیل نداشتن امکانات تفریحی و یا برای فرار از مشکلات فکری و روحی خود و برای فراموشی آن به اعتیاد روی می‌آورند که نه تنها مشکلی را حل نمی‌کند بلکه خود بزرگترین مشکل است.

انتهای پیام/

برچسب ها: اعتیاد ، زنان ، طلاق
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
منوچهر
۲۰:۵۷ ۱۰ شهريور ۱۳۹۴
اهمیت ندادن بهترازجلب توجه کردن است