سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

زندگی زیر چتر بیمه عمر و سرمایه‌گذاری

کارشناس اقتصادی گفت: بیمه عمر، سرمایه‌گذاری برای زندگی فرد است نه برای پایان زندگی و این باید در جامعه فرهنگ‌سازی شود.

روستا کارشناس اقتصادی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص جایگاه و کیفیت بیمه عمر و سرمایه گذاری در ایران گفت: با نگاهی به گذشته به این نتیجه می‌رسیم که در سیستم بیمه‌ای کشور ما حرکت قابل قبولی در این زمینه اتفاق افتاده است هرچند که باید برای فرهنگ سازی و بیان این مطلب که بیمه عمر مترادف با دریافت تسهیلات پس از پایان عمر توسط بازماندگان نیست باید تلاش بیشتری شود علاوه بر این باید بگوییم که این بیمه یک نوع سرمایه گذاری برای زمان حیات فرد است و بیشتر می‌تواند به عنوان یک پشتوانه برای زندگی وی محسوب شود از طرف دیگر بیمه عمر باید برای همه افراد یک خانواده عملی شود نه یک فرد یا افرادی که در سن بالا هستند. 
 
وی افزود: بنابراین سازمان‌ها و شرکت‌های بیمه‌گر باید برای معرفی بهتر انواع بیمه خود خصوصا بیمه عمر و سرمایه‌گذاری در رسانه‌های جمعی با اطلاع رسانی بیشتر مردم را تشویق به این امر نمایند. 
 
روستا درباره میزان اعتماد مردم به بیمه‌ها و بانک‌های خصوصی وابسته به آنها ضمن اشاره به این که اولین بیمه عمر و سرمایه‌گذاری در ایران توسط یک شرکت بیمه خصوصی در سال 83 ارائه شده است گفت: اگر بخش خصوصی به کار خود اعتقاد داشته باشد قطعا با عملکرد خوداعتماد مردم را جلب خواهد کرد. 
 
این کارشناس اقتصادی درباره مقایسه جایگاه بیمه عمر در ایران و در سایر کشورها به خصوص کشورهای توسعه یافته گفت:وقتی بحث مقایسه پیش می‌آید باید ببینیم در چه کشوری با چه نظام،محدودیت‌ها و شرایطی این مقایسه صورت می‌گیرد وضعیت بیمه عمر در ایران با سازمان‌های جهانی بیمه گذار فاصله زیادی دارد اما با در نظر گرفتن قوانین و محدودیت‌های حاکم بر صنعت بیمه این نوع بیمه در ایران تا به امروز موفق عمل کرده است. 
 
انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.