سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس سازمان دارالقرآن کریم عنوان کرد:

در اعزام قاریان به خارج از کشور سوء مدیریت وجود دارد

قره شیخلو گفت: طرح اعزام قاری به خارج از كشور در سالهای اخیر به شیوه بسیار نامطلوبی مدیریت شده است.

مهدی قره‌شیخلو رئیس سازمان دارالقرآن كریم در گفتگو با خبرنگار حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان اظهار كرد : طرح اعزام قاری به خارج از كشور در سالهای اخیر به شیوه  بسیار نامطلوبی مدیریت شده و مسئولانی كه هم اكنون در در این حوزه فعالیت دارند وظایف خود را به درستی انجام نداده اند.

وی افزود : ابتكار اعزام قاری به خارج از كشور در دهه 60 برای اولین بار از سوی سازمان دارالقرآن کریم صورت گرفت و طی دوره مدیریت 6 ساله خود در آن سالها نتایج مثبتی را علیه تبلیغات سوء وهابیت به دنبال داشت.

ریاست سازمان دارالقرآن كریم اظهار داشت: در اوایل انقلاب تبلیغات سوء بسیاری علیه ایران در دیگر كشورهای اسلامی انجام می گرفت اما تلاوت قاریان ایرانی در خارج از كشور یك مبارزه فوق العاده تاثیر گذار با این تبلیغات بود.

وی در ادامه گفت:‌ این طرح با كمترین هزینه نتایج مطلوب بسیاری را به همراه داشت كه امروز استقبال از قاریان ایرانی در دیگر كشورهای جهان یكی از نتایج  فعالیت هایی از این نوع است.

مهدی قره شیخ لو با اشاره به اینكه اعزام قاری بیشترین تاثیر را با كمترین هزینه در مقایسه با فعالیت های دیگر به همراه دارد اظهار داشت: این کار در سالهای اخیر بسیار بسیار نامنظم مدیریت شده و این در حالی است كه قاریان ما در اكثر مسابقات قرآنی سكوی اول تا سوم را در اختیار دارند و نگاه وی‍ژه مسلمانان جهان به این موضوع ایران را تبدیل به یكی از بزرگترین قطب های قرآنی كرده است.

وی در پایان با بیان اینكه در سالهای اخیر بسیاری از تشكل های اسلامی در خارج از كشور از ظرفیت های قرآنی ما مجالس با شکوهی را با دعوت از قاریان ایرانی برگزار كرده اند، تصریح كرد :این در حالی است كه ما خودمان تقریبا هیچ فعالیتی در این راستا نداریم و در سالهای اخیر هیچ نقشه راهی برای این موضوع مهم در نظر گرفته نشده است.
 





انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.