سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وزیر کشاورزی خبر داد:

کشاورزی حفاظتی، راهکاری موثر در صرفه‌جویی آب

وزیر جهاد کشاورزی گفت: استفاده از بذر مناسب، توجه به کشاورزی حفاظتی و تغییر کاشت برخی از محصولات در کنار سیستم نوین آبیاری کمک شایان توجهی را می‌کند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی در اولین گردهمایی مشترک مدیران ستادی و استانی وزارتخانه نیرو و جهاد کشاورزی گفت: ما در این جلسات به دنبال رسیدن به اهداف مشترک بین دو وزارتخانه هستیم و خوشبختانه در این دولت با کمترین میزان اختلاف نظر را داریم.

وی در ادامه به دلایل رسیدن به بحران آب اشاره و بیان داشت: ابزار مورد استفاده،‌ مدیریت منابع و سودجویی برخی افراد باعث به وجود آمدن بحران آب شده است.

حجتی در ادامه تصریح کرد: در حوزه کشاورزی هر فعالیتی به صورت مستقیم و غیرمستقیم به مصرف بهینه آب و بهره‌وری آب باز می‌گردد که در این روش استفاده از روش‌های نوین آبیاری یکی از روش‌های بالابردن بهره‌وری آب است.

وزیر جهاد کشاورزی در ادامه افزود: استفاده از بذر مناسب می‌تواند در حدود 20 تا 30 درصد صرفه‌جویی آب را به دنبال داشته باشد همچنین تمرکز بر روی کشاورزی حفاظتی، تغییر زمان کاشت برخی از محصولات در کنار سیستم‌های نوین آبیاری می‌تواند در این زمینه کمک‌رسان باشد.

وی گفت: در نگاه کلان می‌توانیم با حذف چاه‌های غیرمجاز در مقابل اضافه برداشت‌ها مسمرثمر باشیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: با فرهنگ‌سازی مناسب در میان مردم می‌توانیم ذهنیت اشتباه نسبت به عدم رعایت مقررات و سودجویی را از بین ببریم.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.