سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برگزاری راهپیمایی در حمايت از توافق هسته‌ای در سرتاسر جهان

شماری از ایرانیان ساکن در خارج، برگزاری تجمعاتی را در سرتاسر جهان برای حمایت از توافق هسته‌ای میان ایران و قدرت های بزرگ خواستار شدند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ خبرگزاری فرانسه نوشت: شماری از شهروندان ، اکثرا از ایرانیان ساکن در خارج از این کشور ،از طریق شبکه های اجتماعی تجمعاتی را در سرتاسر جهان برای حمایت از توافق هسته ای بین ایران و قدرت های بزرگ درخواست کردند.

این ابتکار را که «روز بین المللی صلح » نامگذاری شده است « دهها نفر از داوطلبان در بیش از60 کشور بزرگ آمریکای شمالی در اروپا ،‌استرالیا و آسیا » مطرح کرده اند.

این داوطلبان در بیانیه ای اعلام کردند به هیچ گروه و حزب سیاسی وابسته نیستند.

این بیانیه اعلام کرد:« هدف از درخواست برای تجمعات در شهرهایی مانند لندن ، پاریس ،‌واشینگتن، نیویورک ،‌اتاوا ،‌سیدنی ، توکیو و سئول، «نشان دادن حمایت از این توافق است که جهان و خاورمیانه را امن تر خواهد کرد ،‌ایرانی ها را از تحریم های سخت اقتصادی راحت و امکان ازسرگیری روابط مسالمت جویانه را بین ایران و آمریکا فراهم خواهد کرد.»

این بیانیه افزود:« زمان آن فرا رسیده است که کشورهای قدرتمند و بانفوذ منطقه با هم متحد شوند و برای صلح و ثبات همگان تلاش کنند.»

این بیانیه اعلام کرد :« توافق هسته‌ای نخستین مرحله در این مسیر است.»

توافق هسته‌ای که میان ایران و شش قدرت بزرگ منعقد شدف محدود کردن برنامه هسته ای غیر نظامی ایران را در برابر لغو تدریجی وبرگشت پذیر تحریم‌های بین المللی را فراهم می کند.


انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.