سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

لیبرال ها به داد اوباما می رسند!

به زعم نشریه پالتیکو، حزب دموکرات حامی اوباما در مجلس نمایندگان، محکم ایستاده است!

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان: نشریه آمریکایی پالتیکو (Politico) در مقاله ای به بررسی حمایت های همه جانبه لیبرال ها از باراک اوباما، رئیس جمهور ایالات متحده پرداخت و نوشت: "اخیرا و در زمانی که چاک شومر، سناتور دموکرات نیویورکی اعلام کرد که ضد توافق رای خواهد داد، تیتر رسانه های دنیا را قبضه کرد و کاخ سفید را به یک موضع دفاعی فرو برد."
 
 
"ولی لیبرال های حاضر در حزب دموکرات به شدت طرفدار اوباما بوده و [برای تصویب توافقنامه] محکم ایستاده اند. نزدیک به 40 نماینده مجلس بعلاوه 16 سناتور و تعداد زیادی دموکرات، زمانی که برای اولین بار توافق اعلام شد، حمایت خود را از آن بروز دادند. حتی یک نفر از 151 دموکرات مجلس نمایندگان نیز حرفی از مخالفت با آن نزد."
 
 
پالتیکو با اشاره به اینکه به زعم دموکرات ها توافق مانع تولید سلاح هسته ای توسط ایران شده، نوشت: "اوباما به حمایت حداقل 144 نماینده دموکرات مجلس نیاز دارد تا در کنار  وی بایستند تا وتوی او در برابر رد شدن توافق، پا بر جا بماند. حمایت روزافزون دموکرات ها در حالی است که جمهوری خواهان کنگره و لابی های چندین میلیون دلاری صهیونیستی مخالف آن هستند."
 
 
پالتیکو مدعی شد که جمهوری خواهان در حال برنامه ریزی برای تصویب قانونی هستند که از تایید شدن توافق هسته ای و برداشته شدن تحریم های ایران جلوگیری می کند: "چاک شومر که تقریبا به عنوان جلودار حزب دموکرات شناخته می شود، بت مخالفت خود ضربه سختی به دولت وارد کرد. ولی از شومر انتظار نمی رود که بقیه نمایندگان را نیز علیه توافق بشوراند."
 
 
اخیرا در مجلس نمایندگان آمریکا، تلاش های زیادی از طرف لیبرال های دموکرات در حال انجام شدن است تا راه توافق برای تصویب شدن و (در شرایط بد) باطل نشدن وتوی اوباما، هموار شود.
 
 
این نشریه به نقل از یکی از مقامات لیبرال آمریکایی نوشت: "عواقب رد کردن این توافق را نمی توان دست کم گرفت زیرا در آنصورت آمریکا، منزوی شده و اتحاد با دوستانش ضعیف شده و ایران با برنامه هسته ای خود به قدرت قبل باقی مانده و دیگر دلیلی برای حرکت نکردن به سوی سلاح هسته ای وجود ندارد."
 
 
در حال حاضر فقط 9 دموکرات ضد توافق تغییر موضع داده ولی آنچنان که پیداست احتمالا این عدد تا ماه سپتامبر از این هم بیشتر خواهد شد. پالتیکو همین هفته گزارش داده بود که شومر 20 تا 30 نفر از هم تیمی های خود را فراخوانده و دلایل مخالفت خود با توافق هسته ای را برای آنها بیان کرده بود.
 
 
اکثر منابع می گویند شومر قول داده دیگران را علیه توافق تشویق نکند. این نشریه آمریکایی در ادامه مدعی شد که مجلس نمایندگان و سنا در اواسط سپتامبر قطعنامه ای بر ضد توافق صادر خواهند کرد. اوباما نیز قسم خورده که از حق وتوی خود برای توقف حرکت به سمت رد توافق استفاده کند.



منبع:جام نیوز
انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.