سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

واردات ماشین‌آلات و تجهیزات در راستای توسعه مکانیزاسیون کشاورزی

عضو کمیسیون کشاورزی بیان کرد: برای تبدیل بخش کشاورزی سنتی به صنعتی قطعا نیاز به واردات ماشین‌آلات، ‌تجهیزات، اصلاح روش‌های آبیاری و تغییر الگوی کشت داریم.

علی ایرانپور عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص توسعه مکانیزاسیون بخش کشاورزی اظهار داشت: عدم مکانیزاسیون بخش کشاورزی همواره اثرات منفی در واردات محصولات کاهش برداشت و سنتی بودن کشت کشاورزی دارد به گونه‌ای که در برداشت برنج نزدیک به 30 درصد آن در حین برداشت در کارخانه‌های برنج‌کوبی به سبب رعایت نکردن اصول و قواعد کشت و مکانیزه نبودن از بین می‌رود.

وی افزود: برای تبدیل بخش کشاورزی سنتی به صنعتی در برنامه کاری دولت قطعا نیاز به واردات ماشین‌آلات، تجهیزات، اصلاح روش‌های آبیاری و تغییر الگوی کشت داریم.

ایرانپور در ادامه بیان کرد: بانک کشاورزی به عنوان بانک عامل در زمینه تسهیلات بخش کشاورزی است که علی‌رغم وجود اصل 44 قانون اساسی این بانک خصوصی نشده تا در زمینه تسهیلات این حوزه فعال باشد.

عضو کمیسیون کشاورزی در پایان تصریح کرد: بنابراین برای خرید ماشین‌آلات و تجهیزات بخش کشاورزی افراد به حداقل 30 میلیون تومان تسهیلات برای افزایش بهره‌وری و راندمان این بخش نیازمندند.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.