سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرمان؛

دست یاری مجلس به سوی کشاورزان است

عضو کمیسیون بودجه مجلس گفت: کشاورزان و مدیران برای نوشتن برنامه جامع کشاورزی در برنامه ششم توسعه مجلس را یاری کنند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، محمدرضا پورابراهیمی در سمینار کشاورزی استان کرمان که با حضور مدیران کشاورزی و دبیر خانه کشاورز و مدیرعامل سازمان توسعه تعاون روستایی برگزار شد گفت: دولت قرار است در یک ماه آینده برنامه ششم توسعه را ارائه کند که در این لایحه احکام کشاورزی اهمیت دارد.

وی افزود: برای بازنگری خروجی هایی که در برنامه پنجم قرار بود به آن برسیم درخواست ما این است خروجی احکام برنامه 5را بررسی و برش استانی را مبنا قرار دهیم تا بدانیم در هر استانی چه اتفاقی افتاده است.

وی تاکید کرد: کمیسیون کشاورزی مجلس نیز به زودی گزارشی را از دولت در این خصوص دریافت می کند.

پورابراهیمی با اشاره به اینکه لازمه این مسئله بازنگری جدی در کشاورزی است گفت: اگر قرار باشد براساس هزینه فایده در کشاورزی کار نکنیم کار در حوزه کشاورزی بی فایده است.

پورابراهیمی با بیان اینکه 1میلیارد مترمکعب بیلان منفی آب در کرمان است افزود: سطح آبهای زیرزمینی افت شدیدی دارد و به دلیل افت کیفیت آب حتی برای کشاورزی هم مناسب نیست .

عضو شورای اقتصاد گفت: در حوزه مراتع نیز نیاز به کار بیشتر و بررسی بیشتر در تولیدات این حوزه داریم که بنظر می رسد دچار چالش جدی در این حوزه هستیم

نماینده مردم کرمان در مجلس خاطرنشان کرد:آنچه می تواند کمک کند به نوشتن برنامه خوب توسط مجلس، این است که به ما کمک کنید تا خروجی این برنامه راهکارهای اساسی و کاربردی در حوزه کشاورزی داشته باشد.

انتهای پیام/ح

برچسب ها: مجلس ، لایحه ، برنامه ، ششم
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.