سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آواره‌شدن شش هزار نفر در پی وقوع انفجار در شمال شرق چین

حدود شش هزار نفر از ساکنان مناطق اطراف محل انفجارهای بندر "تیانجین" در شمال شرق چین شب را در اردوگاه‌های موقت سپری می‌کنند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی سی‌ان‌ان، تعداد کشته‌های انفجارهای بندر "تیانجین" به پنجاه نفر رسید. وضع هفتاد و هفت نفر دیگر وخیم گزارش شده است و پانصد مصدوم در ده بیمارستان مختلف تحت درمان قرار دارند. این درحالی است که هنوز از سرنوشت چندین مامور آتش نشانی خبری در دست نیست و مرگ دوازده نفر دیگر تایید شده است. منازل مسکونی تا فاصله یک مایلی از محل انفجارها آسیب دیده اند. شدت انفجارها به حدی بود که پنجره های بسیاری از منازل از چارچوب بیرون آمده است و منازل قابل سکونت نیست. بسیاری از مصدومان حادثه در باران شیشه های خرد شده گرفتار شده و آسیب دیده اند. با توجه به بوی مواد شیمیایی که در فضا پراکنده شده است، کارشناسان معتقدند انفجار بر اثر احتراق یک ماده شیمیایی سمی در تاسیساتی رخ داده است که به نحوی خطرناک به منطقه مسکونی نزدیک است. 

مسئولان ده مکان را، از جمله مدارس، برای اسکان حدود شش هزار نفری اختصاص داده اند که خانه آنها در انفجار آسیب دیده است. مردم به قدری با عجله خانه های خود را ترک کردند که برخی نتوانستند لباس مناسب با خود به همراه بیاورند و مسئولان ناچار به ایجاد ایستگاه های توزیع لباس در برخی مدارس شدند.

شی جین پینگ، رئیس جمهور چین قول داد درباره این انفجارها تحقیقات کاملی انجام خواهد شد.


انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.