سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آمادگی زندانیان برای اشتغال بعداز آزادی

عضو کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی گفت: فرهنگ‌سازی در زمینه حمایت از زندانیان نقش موثری در بازگشت آن‌ها به زندگی سالم دارد.

فاطمه رهبر عضو کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان در خصوص اقدامات حمایتی از مجرمان آزاد شده از زندان اظهار کرد:  درمجلس هشتم در زمان اصلاح قانون مجازات اسلامی به مواردی اشاره شده که حمایت‌های لازم را برای زندانیان بعداز خروج از زندان پیش گیرند. 

وی افزود: در برنامه توسعه سوم و چهارم وزارت قوه قضائیه موظف شده است که از زندانیان بعداز آزادی حمایت کند. 

عضو کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی با اشاره به همکاری سازمان‌‌های مختلف در زمینه حمایت از زندانیان گفت: خوشبختانه دو دستگاه ستاد دیه و انجمن حمایت از زندانیان متولی امر کمک رسانی به خانواده‌های زندانیان هستند و همچنین در جهت آزاد سازی زندانیان جرایم غیرعمد تلاش می‌کنند. 

رهبر تصریح کرد: از جمله وظایف انجمن حمایت از زندانیان مراقبت از آن‌ها بعداز آزادی از زندان، کمک به آموزش فنی و حرفه‌ای آزاد شدگان، بازسازی شخصیت و اصلاح آن‌ها با استفاده از احکام اسلامی، کمک به اشتغال بعداز آزادی، آماده کردن برای فرصت‌های شغلی و کسب مهارت برای ایجاد کسب‌وکار مناسب است. 

وی در خصوص سوء ‌‌پیشینه این افراد گفت: در گذشته هر زندانی برای معرفی خود برای کار و شغل نیازمند برگه عدم سوء پیشینه از طرف سازمان‌های مربوط بود تا کار پیدا کند.اما اکنون بر اساس ماده 132 آیین نامه آمده است که سوء ‌پیشینه افراد بر اساس شدت جرم آن‌ها توسط قوه قضائیه تعیین می‌شود. 

عضو کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی افزود: به طور طبیعی یک‌سری آیین نامه‌ها وجود دارد که بر جرائم عمدی توجه ویژه‌ای داشته و در این آیین نامه سعی شده برای آزادی زندانیان جرائم غیر‌عمدی حمایت شود. 

رهبر تاکید کرد: باید به منظور جلوگیری از ارتکاب جرم دوباره زندانیان آزاد شده از زندان زمینه اشتغال را به خوبی فراهم کنیم. 

وی در پایان افزود: افزایش کمک‌های مالی، ایجاد فرصت‌های شغلی و فرهنگ‌سازی درزمینه حمایت از زندانیان توسط رسانه‌ها به ویژه تلویزیون به صورت غیر مستقیم می‌تواند نقش موثری در بازگشت آن‌ها به زندگی سالم داشته باشد.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.