سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس:

پول‌های بلوکه شده کشور را به دریای واردات تبدیل نکنید

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس با اشاره به اینکه هم اکنون سرمایه گذاران زیادی علاقه‌مند به سرمایه‌گذاری در پروژه‌های نفت و گاز هستند گفت: پول‌های بلوکه شده باید صرف پروژه‌های عمرانی شود.

حسین امیری خامکانی سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، درخصوص سفر هیئت‌های خارجی به ایران اظهار داشت: از زمان اعلام توافق هسته‌ای سرمایه گذاران زیادی علاقه‌مند به سرمایه گذاری در عرصه تجاری  و اقتصادی ایران هستند.

وی تصریح کرد: این سرمایه گذاران خارجی بازار ایران را مناسب برای سرمایه گذاری تلقی می‌کنند و از این کار اجتناب نمی‌کنند.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس تاکید کرد: مسئولان کشور ما باید ضمن تعامل با کشورهای بین المللی باید سرمایه گذاری خارجی را در الویت کاری خود قرار دهد و از واردات کالاهای تولیدی مشابه جلوگیری نماید تا بتوانیم علاوه بر توسعه اقتصادی زمینه را برای رقابت سالم بین شرکت‌های داخلی و خارجی فراهم نماییم.

وی خاطر نشان کرد: پول‌های بلوکه شده نباید با آزاد سازی به دریای واردات تبدیل شود باید این پول‌های صرف پروژه‌های عمرانی و زیر ساخت‌های نفتی مورد استفاده قرار گیرد.

امیری خامکانی یادآور شد: بای از این فرصت به دست آمده استفاده کنیم تا  اقتصاد مقاومتی را در کشور محقق نماییم در غیر این صورت مشکلاتی که در زمان تحریم برای کشور به وجود آمده بود دو برابر خواهد شد.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس در پاسخ به این سوال که قیمت نفت در حال کاهش است و دولت کسری بودجه خود را از کجا تامین نماید گفت: در حال حاضر دولت باید در اجرای پروژه‌های عمرانی باید صرفه جویی را دستور کار خود قرار دهد بنابراین در صورت نبود منابع باید به سمت گرفتن مالیات حرکت نماید تا از فرار مالیاتی در کشور جلوگیری به عمل آید.

وی خاطر نشان کرد: دولت راهی جز اخذ مالیات برای به ثمر رساندن پروژه‌های زیر بنایی ندارد چرا که هم اکنون قیمت نفت در سطح پایین خود رسیده و برای جبران کسری بودجه باید از روش‌های دیگر استفاده کرد.

انتهای پیام/ 
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.